Panorama's Vlaardingen bij zonsondergang [UPDATE]

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Panorama's Vlaardingen bij zonsondergang [UPDATE]

Bericht door M.Oorthuis » ma jul 02 2007 4:41 pm

Gisteravond rond een uurtje of 23:00 u.

*klik voor groter*

1.: D50 + 12-24 f/4 @ 12 mm. | f/11 | 20 sec.
Afbeelding
2.: D50 + 50 f/1,8 | f/9 | 20 sec.
Afbeelding

3.: D50 + 12-24 f/4 @ 12mm.| f/13 | 15 sec.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door M.Oorthuis op di jul 03 2007 10:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » ma jul 02 2007 5:05 pm

Ik vind 2.: het lekkerst wegkijken.

Ik heb laats hier op het dorp ook een poging gedaan had ik net me statief en alles lekker staan gaat om 22:00 uur de verlichting van de kerk al uit. Ik zal dus moeten wachten tot het weer vroeger donker wordt..

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

GdP

Bericht door GdP » ma jul 02 2007 5:09 pm

Nr. twee is erg mooi!
De eerste vind ik wat te veel panorama. Misschien wat minder foto's aan elkaar plakken?
Overigens je foto's blijven boeien!

Gerrit

R-Know

Bericht door R-Know » ma jul 02 2007 6:20 pm

Hij flikt het weer!

R-Know

Bericht door R-Know » ma jul 02 2007 6:21 pm

O ja,
Volgens mij is de 1e de beste, moeilijkste.
De 2e zou zo boven m'n bed kunnen.
Klasse.
Groet, Arno

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » ma jul 02 2007 7:39 pm

Mooi, alleen in de 1e zitten volgens mij sensor vlekken in de lucht, en in de 2e rechts na het midden kan je de plakrand zien in de lucht.

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jul 02 2007 8:46 pm

The-Boss schreef:Mooi, alleen in de 1e zitten volgens mij sensor vlekken in de lucht, en in de 2e rechts na het midden kan je de plakrand zien in de lucht.

Pierre 8)
Pieree,

je hebt helemaal gelijk, ik ben iets te snel geweest met posten alhier :) die plakrand is iets waar ik in arcsoft panoramamaker 4.0 geen controle over heb dat is het enig nadeel van dat programma. Zal morgen eens kijken of ik het kan fixen :)

mikemix

Bericht door mikemix » ma jul 02 2007 8:52 pm

Nette foto's hoor.
Sfeer is goed vastgelegd.
Chapeau!

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » ma jul 02 2007 9:11 pm

Foto 2 ziet er mooi maar heb je toevallig met een nieuw blaasbalgje je sensor proberen te reinigen?
Het is 1 en al stof maar wel hele fijne , het lijkt rubberstof.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Scorpio_King
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Scorpio_King » ma jul 02 2007 9:24 pm

Errug mooi, vooral foto 1 ben ik weg van!

Met welk programma maak je deze? Ik loop te twijfelen tussen Panaroma Maker en Panorama Factory om aan te schaffen. Of is er nog een ander programma dat ik nog niet ken? :mrgreen:
// een hoop gouden dozen

R-Know

Bericht door R-Know » ma jul 02 2007 10:06 pm

Scorpio_King schreef:Errug mooi, vooral foto 1 ben ik weg van!

Met welk programma maak je deze? Ik loop te twijfelen tussen Panaroma Maker en Panorama Factory om aan te schaffen. Of is er nog een ander programma dat ik nog niet ken? :mrgreen:
goed lezen: bij de Boss: " iets waar ik in arcsoft panoramamaker 4.0 geen controle over heb"

:lol:

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » ma jul 02 2007 10:32 pm

Opgezetfan schreef: Pieree, je hebt helemaal gelijk, ik ben iets te snel geweest met posten alhier :) die plakrand is iets waar ik in arcsoft panoramamaker 4.0 geen controle over heb dat is het enig nadeel van dat programma. Zal morgen eens kijken of ik het kan fixen :)
Was eigenlijk een beetje verbaast dat ik het zag, ben ik niet gewend van je. Voor de rest zijn het mooie pano's hoor..... :lol:

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jul 02 2007 11:04 pm

Dames, dames :D het is al opgelost gewoon een slordigheidje van mijn kant, zal morgen eens kijken of ik hem opnieuw kan stitchen heb nu niet de originelen bij de hand :) heb dus de kleinere aangepast.

olle: nee niet gelijk denken dat je weet wat ik gedaan heb ;) het is gewoon viezigheid OP de frontlens dus niet op de sensor ;)

@ scorpio king: als je twijfelt tussen PF of Panoramamaker dan zou ik panoramamaker nemen, dat programma is eigenlijk heel simpel, gewoon je foto's inladen, aangeven of het een 360graden, horizontale, tegels of verticale pano is en de rest doet het programma vanzelf. Je hebt met PF meer controle en meer instellingen alleen vind ik het resultaat van Panoramamaker 4.0 vele malen beter dan PF. En dit soort stitchproblemen komen 1 op de 100 voor en dat is makkelijk te verhelpen in PS.

Ik denk dat ik wel weet hoe die stitchnaad erin komt, ik heb de tweede gemaakt uit 10 foto's in RAW geschoten en de RAW bestanden eerst omgevormd in een HDR (dus per foto, 2 andere bijgemaakt met de converter en die naar HDR omgezet) en vervolgens die HDR foto's gestitcht, dat vond het programma niet zo leuk denk ik ;)

Morgenochtend nogmaals stitchen en dan zal ik het resultaat hier verbeteren tot het niveau dat jullie van mij gewend zijn :)

Nu eerst ff lekker slapen :)

paparazzi

Bericht door paparazzi » di jul 03 2007 8:26 am

Volgens mij is dit de eerste panoramafoto die me wel aanspreekt. Komt vooral door de gelijke belichting, terwijl de foto's overdag vaak nogal dominante schaduwpartijen hebben waardoor de foto gelijk 'n stuk minder wordt.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di jul 03 2007 8:35 am

Heel mooi, wederom!
E.M. de Klerk

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”