nikon 17-55mm 2.8 ga ik kopen maaaaaaarrrrr

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
bmwm4but

nikon 17-55mm 2.8 ga ik kopen maaaaaaarrrrr

Bericht door bmwm4but » di jul 24 2012 6:36 pm

:D hallo allemaal hier ben ik weer :D
ik heb een vraag aan u.ik ben van plan een nikon 17-55mm tekopen maar wel tweedehands en er word gezegt dat de zoomring vervangen moet worden.1,wat kost het???
2,kan het wel???
3,is het iets dat vaak voor komt??? :?
4,is het nog vestandig om te doen??? :?
5,heeft het geen invloed op de lens???? :?
6, wat raad u me aan om te doen??? :?

ik kan het kopen voor 535,- :mrgreen: en men zij dat de zoon lens vervangen moet worden dus daarom kom ik hier bij u voor meer info.alvast bedank :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: nikon 17-55mm 2.8 ga ik kopen maaaaaaarrrrr

Bericht door ArjanL » di jul 24 2012 6:49 pm

Ik heb zo'n lens eens laten vallen en toen moest de zoomring ook vervangen worden (draaide niet soepel meer). Ik kan zo snel de reparatiebon niet vinden, maar het staat mij bij dat het niet heel erg duur was. Mij lijkt het belangrijk om te weten waarom de ring vervangen moet worden. Ik heb aan mijn objectief geen optische afwijkingen gezien, voor en na de val. Wel bij reparatie gevraagd of lenzen gericht konden worden, maar ik weet niet of dat toen nodig was.
Het zijn dure objectieven, maar erg goed voor DX en je kan ze nog eens laten vallen.
Misschien moet je eens met Beverwijk bellen voor een prijsopgave.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

iJoost

Bericht door iJoost » di jul 24 2012 6:53 pm

Laat ze die zoomring zelf eerst maar vervangen voor de verkoop zou ik zeggen. Wie zegt jou dat het na vervanging allemaal weer goed is? Lijkt me een behoorlijke gok om op deze manier zoiets toch niet bepaald goedkoops te kopen.

bmwm4but

Bericht door bmwm4but » di jul 24 2012 6:56 pm

oke dank je wel ArjanL ik moet dan gaan kijken of er verder geen schade op zit :? :? :? :?
het is wel effe goed testen :oops: :oops: :oops: :oops:

bmwm4but

Bericht door bmwm4but » di jul 24 2012 6:58 pm

iJoost schreef:Laat ze die zoomring zelf eerst maar vervangen voor de verkoop zou ik zeggen. Wie zegt jou dat het na vervanging allemaal weer goed is? Lijkt me een behoorlijke gok om op deze manier zoiets toch niet bepaald goedkoops te kopen.

ja he dat is ook een optie :? :? :? :? :?

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » di jul 24 2012 7:02 pm

Ik zou even vragen of het om de zoomring of [url]het rubber[/url] van de zoomring gaat... als het dat tweede is: 15 euro + verzendkosten, kun je zelf vervangen. Bovendien is het een bekend probleem, die rubbers lubberen na een aantal jaren een klein beetje uit of gaan loszitten.

Ik heb een 17-55 in zeer goede staat overgenomen, maar de rubbers (beide ringen) waren wat versleten, dat koste me 30 euro (boeien voor de prijs waar ik hem voor heb overgenomen). ;)
Spul waarmee je foto's maakt...

iJoost

Bericht door iJoost » di jul 24 2012 7:17 pm

Als het alleen om het rubber gaat, dan begreep ik het even verkeerd. Dat risico lijkt me nog wel te doen. ;-)

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di jul 24 2012 7:27 pm

iJoost schreef:Als het alleen om het rubber gaat, dan begreep ik het even verkeerd. Dat risico lijkt me nog wel te doen. ;-)
Ik weet niet of het alleen om het rubber gaat, maar ik vroeg het me even af. Kreeg destijds dezelfde melding ('zoomring') maar dat was toen dus alleen het rubber. Er kan alsnog wel iets mis mee zijn. Maar navragen kan lonen.
Spul waarmee je foto's maakt...

Texelaar
Forumlid
Forumlid

Bericht door Texelaar » wo jul 25 2012 7:11 am

Je hebt een pb in j mail

gr marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”