D7000 met 50mm 1.8D. Heerlijk lensje ook al is ie op leeftijd.
Ik heb tevens nog een vraag, zal de 35mm 1.8G mooier uitkomen voor portret fotografie op DX? Of zal ik gewoon lekker door schieten met deze 50mm..?
1.

2.

3.

4.
Met 35mm ga je dichterbij zitten voor dezelfde uitsnede. Krijg je meer van de achtergrond omgeving erop.dejong.r83 schreef: Ik heb tevens nog een vraag, zal de 35mm 1.8G mooier uitkomen voor portret fotografie op DX? Of zal ik gewoon lekker door schieten met deze 50mm..?
Bedankt voor je response!a vgastel schreef: wat zijn je exif gegevens om dit beter te beoordelen mis iets sherpte.
Bedankt voor je response. Ik zal eens kijken wat de originele doen met iets minder contrast.Léon Obers schreef:Het is maar voor erg korte duur. De foto's zijn alweer weg.
Bedankt,a vgastel schreef:Heb bij nijn eerste bericht een link er bij gezet misschien is dit iets om eens uit te proberen.
zou je de f verder open zetten dan zou hij scherper zijn en de invulflits
of externe flits.
Klopt! Beide fotó's zjin op verschillende tijdstippen genomen en bij de 1 vond ik dat kleur er meer moest uitspringen dan bij de ander, "Saturation" heet dat geloof ik? Bij een bepaalde reeks zal het netjes hetzelfde moeten zijn, maar bij dit soort "snapshots"is dat niet nodig... Althans dat vind ikCasanova56 schreef: Foto 2 is ook een mooie foto, maar nu kom het, kwa kleur van het blonde haar met foto 1 zit er een groot verschil in.
hehe balen he :mrgreen: Ook op 21 Juli was je ze niet tegen gekomen hoor in HeerlenCasanova56 schreef: Shit, vond het wel jammer, dat ik ze dus op zaterdag 21 juli 2012 niet ben tegen gekomen in Heerlen.