kleur in stellen in het menu
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
kleur in stellen in het menu
Hallo nikon D50 gebruiker
Ik heb de nikon D50 en vind de kleuren wat flets,
wou graag weten hoe ik in het menu de juiste kleuren in kan stellen zodat de kleuren niet zo flets over komen.
Groetjes Simone
Ik heb de nikon D50 en vind de kleuren wat flets,
wou graag weten hoe ik in het menu de juiste kleuren in kan stellen zodat de kleuren niet zo flets over komen.
Groetjes Simone
hallo,
hier zijn verschillende dingen voor.
- zet de camera in ieder geval op de handmatige stand
- je kan via het menu de verzadiging hoger zetten
- of de witbalans bij stellen
- mocht je de kitlens gebruiken, deze levert geen mooie volle kleuren.
ik heb pas een dag de Nikon 24-120mm vr (€669,00) en is een gigantisch verschil met de kitlens.
alles is veel beter, eigenlijk totaal niet vergelijkbaar.
er zijn dus verschillende redenen, iets wat ik echt niet aan raad is de automatische stand gebuiken, dit is voor onervaren mensen, maar die moeten dan ook niet zo'n camera kopen vind ik.
groetjes, Dennis
hier zijn verschillende dingen voor.
- zet de camera in ieder geval op de handmatige stand
- je kan via het menu de verzadiging hoger zetten
- of de witbalans bij stellen
- mocht je de kitlens gebruiken, deze levert geen mooie volle kleuren.
ik heb pas een dag de Nikon 24-120mm vr (€669,00) en is een gigantisch verschil met de kitlens.
alles is veel beter, eigenlijk totaal niet vergelijkbaar.
er zijn dus verschillende redenen, iets wat ik echt niet aan raad is de automatische stand gebuiken, dit is voor onervaren mensen, maar die moeten dan ook niet zo'n camera kopen vind ik.
groetjes, Dennis
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Simone, kun je eens een voorbeeld foto plaatsen om aan te geven wat je bedoeld ?
Overigens hoeft een nieuwe lens van 669 eur niet de oplossing te zijn, ook met de standaard lens moet het zonder meer mogelijk zijn om fraaie foto's te maken.
Overigens hoeft een nieuwe lens van 669 eur niet de oplossing te zijn, ook met de standaard lens moet het zonder meer mogelijk zijn om fraaie foto's te maken.

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Beste Simone,
In het instellingen menu (CSM) zit waarschijnlijk een stand "eigen", waarmee je oa. verzadiging en kleur kunt aanpassen. Let erop dat je na het veranderen wel even op OK drukt, ik denk 2x. 1x voor de veranderde instelling en 1x voor het gebruik van de stand "eigen".
Meer kleur krijg je door te volgende instellingen te kiezen:
verzadiging: +
Kleur: IIIa
Vind je het niets, dan kan je het altijd weer terugzetten, of de stand "normaal" kiezen.
Plaats eens wat voorbeelden na de aanpassing, op stand "normaal" en stand "eigen".
Zou ze wat daglicht foto's maken.
Succes en laat ons horen of het wat geworden is.
groet,
Marco
In het instellingen menu (CSM) zit waarschijnlijk een stand "eigen", waarmee je oa. verzadiging en kleur kunt aanpassen. Let erop dat je na het veranderen wel even op OK drukt, ik denk 2x. 1x voor de veranderde instelling en 1x voor het gebruik van de stand "eigen".
Meer kleur krijg je door te volgende instellingen te kiezen:
verzadiging: +
Kleur: IIIa
Vind je het niets, dan kan je het altijd weer terugzetten, of de stand "normaal" kiezen.
Plaats eens wat voorbeelden na de aanpassing, op stand "normaal" en stand "eigen".
Zou ze wat daglicht foto's maken.
Succes en laat ons horen of het wat geworden is.
groet,
Marco
Beste Roelof,
In de auto stand kun je niks instellen.
Geen sluitertijd en geen diafragma.
Zo kun je ook niet leren.
Gewoon de camera een keer in de a of s stand zetten en expreimenteren.
Wat ik aanraad voor onervaren mensen die het wel willen leern, een compact camera kopen.
Bijvoorbeeld een Canon PowerShot A550.
Met zo'n ding kun je eerst de basis begrippen leren, en leren om gaan met de iso, de witbalans, sluitertijd, diafragma.
En als je dat allemaal onder de knie hebt, koop dan een spiegelreflex.
Ik ben pas 16 jaar, mijn hobby fotografie heb ik al 4 jaar.
Ben begonnen met een Canon PowerShot A400, daarna een PowerShot S70 en heb nu een Nikon D50. Heb pas de Nikon 24-120mm vr waar ik weer een tijd mee uit de voeten kan. je word elke dag kritisch...
Ervaring kun je ten slotte niet kopen.
Ik vind dat je met fotografie er zelf achter moet komen wat wat is, daar leer je het meeste van. zo zie je ook de verschillen tussen bepaalde instellingen.
Succes verder...
Groetjes, Dennis
Wat ik aanraad voor onervaren mensen die het wel willen leern, een compact camera kopen.
Met zo'n ding kun je eerst de basis begrippen leren, en leren om gaan met de iso, de witbalans, sluitertijd, diafragma.
Ben begonnen met een Canon PowerShot A400, daarna een PowerShot S70 en heb nu een Nikon D50. Heb pas de Nikon 24-120mm vr waar ik weer een tijd mee uit de voeten kan. je word elke dag kritisch...
Ik vind dat je met fotografie er zelf achter moet komen wat wat is, daar leer je het meeste van. zo zie je ook de verschillen tussen bepaalde instellingen.
Succes verder...
Groetjes, Dennis
- a90
- Forumlid
Maar Dennis, het enige dat Simone vraagt is hoe ze fletse kleuren kan voorkomen. Ik heb je daar nog geen antwoord op zien geven behalve dat je er heel veel bijhaald wat volkomen irrelevant is.
Sommige mensen willen gewoon foto's maken en niet over diafragma en witbalans hoeven nadenken.
Sommige mensen willen gewoon foto's maken en niet over diafragma en witbalans hoeven nadenken.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Hallo Allemaal
Bedankt voor jullie reactie's.
mhandgra heeft begrepen wat ik bedoel,hoe stel je het in je menu in en het heeft niets te maken met de lens,ik heb een goeie lens de 18-200 van nikon dus daar ligt het probleem niet.
Ik wou gewoon weten waar hebben jullie hem op in gesteld,ik zie in het menu zoveel staan oa bij eigen en vroeg mij af of jullie uit dat menu iets gebruiken.
Groetjes Simone
Bedankt voor jullie reactie's.
mhandgra heeft begrepen wat ik bedoel,hoe stel je het in je menu in en het heeft niets te maken met de lens,ik heb een goeie lens de 18-200 van nikon dus daar ligt het probleem niet.
Ik wou gewoon weten waar hebben jullie hem op in gesteld,ik zie in het menu zoveel staan oa bij eigen en vroeg mij af of jullie uit dat menu iets gebruiken.
Groetjes Simone
Ha Simone,
bij mijn d40 heb ik e.e.a. aangepast op deze manier; zal bij jou ook ongeveer vergelijkbaar zijn neem ik aan.
Bij persoonlijke instellingen menu: 'mijn menu' selecteren en aanvinken wat je zelf wilt beheren,
dan naar 'opname menu' en 'beeld optimaliseren' selecteren. Daar kun je een voorgekookte set selecteren of ook hier je eigen instellingen aangeven bij 'Eigen'. Deze selecteren en dan kun je bijvoorbeeld 'tooncompensatie' kiezen wat je wilt, of bij verzadiging 'verhoogd' selecteren.
Als je dan fotografeert in de P stand etc (M A en S), dan worden deze instellingen aangehouden.
Ik hoop dat het je een beetje duidelijk is. Succes ermee.
Groet, Johanna
bij mijn d40 heb ik e.e.a. aangepast op deze manier; zal bij jou ook ongeveer vergelijkbaar zijn neem ik aan.
Bij persoonlijke instellingen menu: 'mijn menu' selecteren en aanvinken wat je zelf wilt beheren,
dan naar 'opname menu' en 'beeld optimaliseren' selecteren. Daar kun je een voorgekookte set selecteren of ook hier je eigen instellingen aangeven bij 'Eigen'. Deze selecteren en dan kun je bijvoorbeeld 'tooncompensatie' kiezen wat je wilt, of bij verzadiging 'verhoogd' selecteren.
Als je dan fotografeert in de P stand etc (M A en S), dan worden deze instellingen aangehouden.
Ik hoop dat het je een beetje duidelijk is. Succes ermee.
Groet, Johanna
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Dennis, met die discussie kan je maar beter stoppen, ik heb dat ook een keer geprobeerd uit te leggen, maar het mag niet baten. Ik ben het volkomen met je eens, maar door de instapmodellen (zoals bijv. de D40) kopen steeds meer onervaren mensen een DSLR voor kiekjes, en dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling, koop dan een compactDennisdeboer schreef:Beste Roelof,
Succes verder...
Groetjes, Dennis

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja. Het zou eigenlijk wettelijk verboden moeten worden om als onervarene een echte DSLR te kopen en dan de auto stand te gebruiken. Maar ja, hoe controleer je dat?Opgezetfan schreef:....maar door de instapmodellen (zoals bijv. de D40) kopen steeds meer onervaren mensen een DSLR voor kiekjes, en dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling, koop dan een compact
We zouden Kruidvat kunnen vragen om de EXIF uit te lezen en die foto's niet te accepteren. Moet kunnen toch ?

inderdaad Dennis, Opgezetfan,
je moet een camera kiezen die bij je aansluit. En voor kiekjes, is dat absoluut een goede compact die dan in veel gevallen beter zal presteren als een DSLR in de AUTO stand. Maar we gaan er even vanuit dat Simone dit niet wilt, toch? Dan is t echt een kwestie van proberen, en vooral proberen te begrijpen wat je doet.
Ik heb zelf zoiets van, een D200, D2 etc. is prachtig speelgoed, maar voor mij zou het overdone zijn. Ik ga daar niet (veel) mooier mee fotograferen. Compositie en creativiteit is even belangerijker. Als ik merk dat ik met mn (toch wel noisy!) d70 niet verder kan, dan moet ik een duurdere overwegen. Maar ach, de SB600 die ik net heb gekocht geeft me voorlopig weer zat creatieve nieuwe mogelijkheden!
je moet een camera kiezen die bij je aansluit. En voor kiekjes, is dat absoluut een goede compact die dan in veel gevallen beter zal presteren als een DSLR in de AUTO stand. Maar we gaan er even vanuit dat Simone dit niet wilt, toch? Dan is t echt een kwestie van proberen, en vooral proberen te begrijpen wat je doet.
Ik heb zelf zoiets van, een D200, D2 etc. is prachtig speelgoed, maar voor mij zou het overdone zijn. Ik ga daar niet (veel) mooier mee fotograferen. Compositie en creativiteit is even belangerijker. Als ik merk dat ik met mn (toch wel noisy!) d70 niet verder kan, dan moet ik een duurdere overwegen. Maar ach, de SB600 die ik net heb gekocht geeft me voorlopig weer zat creatieve nieuwe mogelijkheden!