eigen scorps

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

eigen scorps

Bericht door Jasiu » di jul 03 2007 11:13 pm

Afbeelding

Oke hier weer een probeerfoto, ditmaal mijn eigen dieren,
Laat maar horen!
Groet Jasiu

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: eigen scorps

Bericht door Roelof » wo jul 04 2007 5:18 am

Jasiu schreef: Oke hier weer een probeerfoto, ditmaal mijn eigen dieren,
Laat maar horen!
Beter niet kunnen flitsen, er komt nu wel heel erg veel licht terug van de schorpioen. Ziet die plant er ook wat minder plastic uit. En heb je niet zo'n storende schaduw van die rechterschaar op die steen.
ISO wat hoger dan 200, kan de D40 best wel hebben en dan is die flits ook niet nodig. Beweegt dat beest zo snel dat je beslist op 1/125 moet schieten?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Maerlant

Bericht door Maerlant » wo jul 04 2007 8:25 am

Hoi Jasiu,

Toch anders dan mijn katertje...

Behalve wat Roelof al schreef, is het misschien ook wel mooi om te proberen om de staart en angel scherp te krijgen. Succes, en laat maar komen die foto's!

Groet

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » wo jul 04 2007 9:47 am

Ziet er te plastic uit.
Reflecties
Angel niet scherp
De hoek is ongunstig waardoor de foto minder interessant is.

rik6230

Re: eigen scorps

Bericht door rik6230 » wo jul 04 2007 10:26 am

Hij ziet er vervaarlijk uit. Bij een schorpioen vind ik inderdaad zijn klemmen en angel interessant. Om een foto te maken zodat beiden scherp zijn kun je twee dingen doen: Je neemt een klein diafragma (f getal van 11 of hoger, dat is ook afhankelijk van je brandpuntafstand. (MM). Je loopt dan het risico dat je sluitertijd te lang wordt waardoor er bewegingsonscherpte optreedt. De sluitersnelheid kun je dan nog verhogen door de iso te verhogen naar bijvoorbeeld 400. Wat je echter ook kunt doen is de schorpioen precies van de zijkant pakken. De maximale afstand die je dan met je diafragma moet overbruggen is de afstand tussen beide klemmen. Is dat nog teveel dat maak je een foto van recht boven de schorpioen en stelt scherp op het midden van zijn lijf.
Veel foto's maken is belangrijk maar daarbij vooral kijken wat je dan gedaan hebt en hoe je dat zou kunnen verbeteren. 8)

Het is handig als je de volgende keer de exif gegeven bij de foto zet. Dus je brandpunt afstand, diafragma en sluitertijd.

groet,
Rik

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » vr jul 06 2007 10:14 am

Hee mensen , alvast bedankt voor de tips ik ga hier echt iets mee doen ,ik zie wel, ik moet nog veel leren. En ja , de scorps zijn ontzettend snel. Zo snel dat je het ene moment links in het terrarium kijkt,een foto wil maken en juitst op het moment dat je afdrukt is ie alweer weg en zie je m rechts in de bak.Wat betreft het "plastick"dat klopt want als ik er echte plantjes in zou zetten knipt ie net zolang tot er alles af is. Dit zijn echte "slopertjes", vandaar.
Maar dat gaat goed komen.
gr. Jasiu !

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”