Een van mijn eerste D40 foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Daniel

Een van mijn eerste D40 foto's

Bericht door Daniel » wo jul 04 2007 11:34 am

Hallo iedereen,

Wat vinden jullie van 1 van mijn eerste foto's met de D40??

Graag jullie commentaar.

Groeten Daniel

Afbeelding

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo jul 04 2007 12:00 pm

Op zich een moeilijke foto, door het wit en zwart dat allebei belangrijk is.
Beter kijken of je je hele onderwerp op de foto hebt (er mist een stuk oor) en ik neem aan dat je hond wel een beetje stil wil blijven zitten.
Als je had geflitst dan was de voorgrond wat helderder geweest en was het (voor de toeschouwer) linkeroor wat beter uitgekomen tegen de schaduw.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Daniel

Bericht door Daniel » wo jul 04 2007 12:06 pm

ok dank je voor de tips. Maar de hond die zit niet zo goed stil :d elke keer als je naar hem toe komt om te fotograferen wil zij spelen hahaha

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo jul 04 2007 1:45 pm

Dan heb je een heel ander probleem: een hond die niet onder commando staat. Daarvoor zijn er andere fora :lol:
Wat je dan kunt doen is iets ruimer kaderen, zodat je alles erop hebt en dan in de nabewerking een mooie uitsnede maken. Een invulflits had bij deze plaat een hoop mooier geweest.
Kortom: een mooie start en nu gauw verder oefenen!
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

rik6230

Bericht door rik6230 » wo jul 04 2007 1:48 pm

Hij is mooi scherp. Zowel de ogen als de neus. Vaak wil dat bij dit soort close ups wel eens anders zijn. Hij is inderdaad een beetje donker. Je kunt het ook eens proberen met een iets langzamere sluitertijd.
Een goed begin. :D

groet,
Rik

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo jul 04 2007 2:02 pm

rik6230 schreef:Hij is inderdaad een beetje donker. Je kunt het ook eens proberen met een iets langzamere sluitertijd.Rik
Hoezo iets langzamere sluitertijd? Daar krijg je geen lichtere foto mee.
Het gevolg, een kleiner diafragma geeft meer scherptediepte maar dat is hier niet nodig. Bovendien meer kans op bewegingsonscherpte van mens en hond.
En: wat was de sluitertijd?

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo jul 04 2007 2:22 pm

Marten schreef:
rik6230 schreef:Hij is inderdaad een beetje donker. Je kunt het ook eens proberen met een iets langzamere sluitertijd.Rik
Hoezo iets langzamere sluitertijd? Daar krijg je geen lichtere foto mee.
Het gevolg, een kleiner diafragma geeft meer scherptediepte maar dat is hier niet nodig. Bovendien meer kans op bewegingsonscherpte van mens en hond.
En: wat was de sluitertijd?
Uhm langzamere sluitertijd is wel degelijk gerelateerd aan een lichtere foto, snellere sluitertijd is gerelateerd aan een donkere foto (mits de overige instellingen gelijk blijven).
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GdP

Bericht door GdP » wo jul 04 2007 5:15 pm

Hond met zwart en wit. Geen eenvoudig onderwerp voor een digitale camera zonder dat je de foto achteraf nog gaat bewerken! Toch redelijk geslaagt.

Gerrit

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”