Zijn er mensen met ervaringen met dit statief en deze kop. Er loopt op dit moment een aanbieding, zie http://www.cameratools.nl/statieven-toe ... t-sbh-100/. Nu was het zo dat deze combinatie bij MM al geruime tijd €199,= was. Dus vanaf>voor moet even met een korreltje zout worden genomen.
Maar goed terug naar mijn vraag. Zijn er gebruikers ervaringen?
Voor wat betreft gewicht heb ik eens op rij gezet wat dit in mijn geval zou zijn:
Body+grip incl. accu 1260gr., zwaarste objectief 1540gr., flitser SB900 incl. batterijen 543gr. Dus totaal 3343gr. Bij het statief/kop wordt opgegeven max. loading 5kg.
ERVARINGEN Vanguard Alta Pro 263AT + Ballhead SBH-100
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
ERVARINGEN Vanguard Alta Pro 263AT + Ballhead SBH-100
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: ERVARINGEN Vanguard Alta Pro 263AT + Ballhead SBH-100
Ik heb deze combinatie en beviel goed, tot ik er een 80-200 of 300mm lens op zette, dan is het geen stabiel geheel meer en dreigt de kop enigszins 'te zakken". Bij lichtere lenzen is er geen enkel probleem, dan is het een fijne kop. ook het statief zelf is heel fijn en stevig, ook geschikt voor macro opnames, je kan er zelfs mee 'onder het maaiveld' komen. ik vind het een aanrader voor de wat lichtere lenzen en niet bruikbaar voor de zware jongens. Daar heb ik zelf een NEK-4 voor aangeschaft.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.