Canvas foto

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
Leona45

Canvas foto

Bericht door Leona45 » wo aug 08 2012 11:38 am

Hallo allemaal. Ik wil een paar mooiste foto's die ik heb geschoten als canvas foto laten drukken. Ik weet alleen dat er veel verschil is tussen aanbieders. Ik vroeg me daarom af of iemand deze canvas foto aanbieder canvas-prints.nl kent en ervaring mee heeft? Waar moet ik op letten? Kwaliteit van het canvas doek? Printers? Ik lees verschillende dingen overal, dus dacht ik ga het hier aan de pro's vragen :lol:

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Canvas foto

Bericht door John Hoenen » wo aug 08 2012 12:03 pm

Hoi,

Voor mij is dit een van de betere:

http://www.pietersphoto.eu/nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Super prijs, perfecte kwaliteit, jarenlange ervaring en snelle levering en gratis verzenden, volgens mij een van de grotere, ze hebben 150 personeelsleden in dienst.
Ook de fotoboeken zijn perfect, weliswaar wat duurder maar super van kwaliteit.
En toevallig is het mijn overbuurman :D .

Gewoon doen.

Succes,

Gr. John.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo aug 08 2012 1:50 pm

Ik heb al meerdere doeken besteld bij de Canvas Company. Prima kwaliteit en niet duur.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » wo aug 08 2012 2:07 pm

John,

Even een vraagje , ik heb bij verschillende bedrijven Canvas doeken bestelt en wat mij opvalt is dat de kleur nooit overeen komt met mijn foto op de pc.
Het ligt niet aan mijn scherm dus even voor de duidelijkheid .
De ene keer is die lichter en bij een ander bedrijf is dezelfde foto weer donkerder , nu zijn de prijzen niet schrikbarend maar ik wordt zo nu en dan wel is moe van.
Dus mijn vraag is kloppen de kleuren bij jou met het aangeleverde bestand Bij dit bedrijf ?

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » wo aug 08 2012 2:28 pm

ruud schreef:John,

Even een vraagje , ik heb bij verschillende bedrijven Canvas doeken bestelt en wat mij opvalt is dat de kleur nooit overeen komt met mijn foto op de pc.
Het ligt niet aan mijn scherm dus even voor de duidelijkheid .
De ene keer is die lichter en bij een ander bedrijf is dezelfde foto weer donkerder , nu zijn de prijzen niet schrikbarend maar ik wordt zo nu en dan wel is moe van.
Dus mijn vraag is kloppen de kleuren bij jou met het aangeleverde bestand Bij dit bedrijf ?

Hi Ruud,

Ik wil dit bedrijf niet blijven promoten :) , maar uit mijn minimale ervaring (5 doeken) kan ik zeggen dat de kleur gewoon goed is.
De doeken vergelijk ik met het originele bestand, weliswaar kan ik alleen putten uit vergelijk met mijn 2 imac's en Mac airbook.
Wel is het geheel iets contrastrijker, maar ik denk dat het misschien automatisch gecorrigeerd wordt, want ik weet uit ervaring (vinden anderen) dat ik mijn prenten wel eens iets te flauw aanlever ook hier op het forum, maar dit is een persoonlijke smaak.

Gewoon een keer proberen.

Oja toch een minpuntje:
Je moet altijd met rand kiezen zodat de foto/uitsnede altijd iets kleiner wordt, bij andere leveranciers kun je ook voor een zwarte of witte rand kiezen en de prent dus op vol formaat/uitsnede blijft.

Gr. John.

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » wo aug 08 2012 2:38 pm

John Hoenen schreef:Oja toch een minpuntje:
Je moet altijd met rand kiezen zodat de foto/uitsnede altijd iets kleiner wordt, bij andere leveranciers kun je ook voor een zwarte of witte rand kiezen en de prent dus op vol formaat/uitsnede blijft.

Gr. John.
Bedankt voor je snelle reactie John ,

Was hier al mee bekend , heb al zo`n 7 doeken besteld her en der.
Gaat er maar is één uploaden dan , deze foto komt in een pension te hangen in de Harz in duitsland waar inmiddels al twee van mijn natuur foto`s hangen.
Vandaar de vraag over de kwaliteit dus want kan hem niet even snel om gaan ruilen :mryellow:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo aug 08 2012 2:45 pm

ruud schreef: Even een vraagje , ik heb bij verschillende bedrijven Canvas doeken bestelt en wat mij opvalt is dat de kleur nooit overeen komt met mijn foto op de pc.
Veel van die canvas bedrijfjes hebben nog nooit van kleurmanagement gehoord als je er navraag naar doet. Dat is juist essentieel in een correcte kleurweergave. Kijk of je op de betreffende sites aanwijzingen krijgt om je bestand in een bepaalde kleurenruimte aan te leveren.
Vriendelijke groet, Léon Obers

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » wo aug 08 2012 3:12 pm

Vandaar de vraag over de kwaliteit dus want kan hem niet even snel om gaan ruilen :mryellow:
Er gaat bij hun ook wel eens een en ander mis denk ik, ook met afdrukken.
Ze hanteren een strenge kwaliteits/aflevernorm.

Je wilt niet weten hoeveel doeken er bij ons in het gedeelde magazijn liggen.
Misdrukken e.d.
Deze complete doeken worden dan naar het buitenland gestuurd om het canvas van het raamwerk te peuteren.
En de losse raamwerken komen dan weer retour.

Gr. John.

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » za aug 11 2012 8:26 pm

Heb mijn foto vandaag binnen gekregen en ziet er top uit.
Van alle canvas doeken tot nu toe is dit verreweg de mooiste van kwaliteit , John nog bedankt boor de tip.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » za aug 11 2012 8:35 pm

ruud schreef:Heb mijn foto vandaag binnen gekregen en ziet er top uit.
Van alle canvas doeken tot nu toe is dit verreweg de mooiste van kwaliteit , John nog bedankt boor de tip.

Graag gedaan Ruud,

Heb gisteren ook weer 2 binnen gekregen, mooie doeken van portretten van mijn vrouwtje waarvan de foto's ook op mijn site staan.
Witte achtergrond en het lichaam vrij donker.
Ik was toch wel nieuwsgierig hoe ze zouden worden maar ze zijn exact als de foto's die opgestuurd zijn.

Gr. John.

Leona45

Bericht door Leona45 » di aug 14 2012 3:16 pm

Ok, enorm veel dank mensen! Ik ga naar al deze sites kijken.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”