Sinds kort ben ik in het bezit van een 50 mm lens en ik ben ook begonnen met op de M- stand foto's te nemen,althans te proberen.
Daarom graag jullie mening hierover.
Groet
Marja
1

2

Hallo Gert. Bedankt voor je reactie.Germay schreef:Leuke platen. Als je feed-back wil zou ik wel je exif gegevens willen zien.Is het de bedoeling dat we de platen als macro zien?

Hallo Marja,Marja schreef:Hallo Gert. Bedankt voor je reactie.Germay schreef:Leuke platen. Als je feed-back wil zou ik wel je exif gegevens willen zien.Is het de bedoeling dat we de platen als macro zien?
Het lijken op macrofoto's,maar ze zijn niet met een macrolens gemaakt.
Als je op mijn foto's klik en op meer info boven de foto's, komen de exif gegevens tevoorschijn.
Groet
Marja

Als ik hier een foto plaats, sta de Info gelijk boven de foto.jan schreef:Klik dan daarna nog even op "meer info" en voila exif

Dat gaat inderdaad niet altijd goed. De bibliotheek met functies die ik gebruik om dit uit te lezen werkt niet altijd even goed. Wellicht ga ik een keer op zoek naar wat beters...Casanova56 schreef:Als ik hier een foto plaats, sta de Info gelijk boven de foto.jan schreef:Klik dan daarna nog even op "meer info" en voila exif

Ik denk het niet. Ik heb het "zelfs" bij mijn eigen foto's gezien. Een serie die allemaal hetzelfde proces hebben doorgemaakt, en de ene doet het wel en de andere niet...george013 schreef:Ik vermoed dat het met Google+ te maken heeft.

Hallo GertGermay schreef:Waar op ik doelde is dat het lensje geen macro lens is en met alle respect;- foto 2 is niet scherp waar scherp hoort te zijn.het 50mm lensje is in zijn soort een topper wat scherpte betreft.Ik neem aan dat je alles uit de hand geschoten hebt,probeer eens op statief te fotograferen op zo'n korte afstand dan zal je zien het verschil.Veel plezier en succes met heel veel schieten.![]()
EDIT;-Ik zelf fotografeert meestal met Diafragma A (kun je beter inschatten de scherpte-diepte) en in zulke foto's met de hand scherpstellen is wel beter +op statief.

Hallo Gijsgijs sandberg schreef:Beste Marja,
Ik wil me geen oordeel aanmatigen over jouw foto's maar wil slechts aangeven:
ga zo door.
Als je scherpstelling en belichting op handmatig zet ga je veel overdachter fotograferen (mits het onderwerp zich ertoe leent...).
Velen (ook op dit forum) ver...en zich over allerlei automatiek, maar zelf zeker weten wat je doet is ook veel waard.
Groeten, Gijs