close-up

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Raytheman

close-up

Bericht door Raytheman » za aug 11 2012 11:13 am

foto 01
Graag suggesties voor het fotograferen van kleine onderwerpen zoals deze. ik ben vrijwilliger in een museum en dan is het handig alles te registreren.
Afbeelding

Kroontje

Re: close-up

Bericht door Kroontje » za aug 11 2012 11:37 am

Hallo

Het zou mooi zijn als je wat meer gegevens van de instellingen kan mee sturen ( EXIF ) ;)
En zijn hij allemaal van dit soort badges :?:

Kroontje

Raytheman

Bericht door Raytheman » za aug 11 2012 12:24 pm

Oeps
moet ik even kijken waar ik dat kan vinden..maar draagt dat iets bij voor het beoordelen van een foto?

nee het zijn allemaal verschillende soorten. En ook niet alleen badges. ook gebruiksvoorwerpen, porselein enz enz
Maar het gaat e vooral om kleine voorwerpen duidelijk op de foto te zetten.
Ik bedenk me nu net dat er ook een soort referentiekader op zou moeten staan. Nu heb je geen idee hoe groot of klein een voorwerp is..

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za aug 11 2012 12:59 pm

Ik zou niet voor een zwarte ondergrond kiezen. Dat is zo "bedompt" en trekt teveel aandacht. Zeker als je meerdere voorwerpen / foto's naast elkaar plaatst. Ook vanuit praktische overwegingen kan het handig zijn geen zwarte ondergrond te kiezen. Om bijv. een zelf te printen lijst samen te stellen voor het museum, enkel bedoeld om te zien waar de collectie uit bestaat, kost een zwarte ondergrond erg veel aan inkt of toner (laserprinter).

Met welk doel worden de foto's gemaakt, waar wil je het voor gebruiken? Catalogus of bijv. t.b.v. een website?
Vanuit dat doel zet je een plan op hoe te fotograferen. Maak je een stramien, maak je een blz. indeling, kies je een ondergrond, deel je de onderwerpen in, in categorieën, groottes, aanzichten e.d.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”