Mooie foto's. Vooral de eerste vind ik erg goed. Hier zijn de sterren nog bijna rond en zie je toch vaag de melkweg. Voor bewerking van astrofoto's vind je op het internet heel veel info.
Wat ik doe is Wb gewoon op automatisch.
Nabewerken is verscherpen, contrat en kleurversterken anders zie je ze niet. De rest is smaak.
ISO is afhankelijk van waneer jouw camera begint te ruisen. Blijf er onder. Bij de mijne is de grens 1600 en maak ik ze op 800.
F zo ver mogelijk open en dan de S op 10 sec. beginnen en kijken. Eventueel naar 15, 20 of 30 sec. indien nodig.
Ben sinds kort ook bezig met astrofotografie, maar als ik langer dan 5sec met open sluiter zit dan worden het allemaal streepjes. Ben nu aan het proberen met deepskystacker en dat is na dagje aanklooien best te doen.
hier een eerste poging met maar 3 foto's en geen donkere of bias frames. Ik ga vanavond eens kijken voor 30 tot 50 foto's en een setje dark, bias en flatframes. Ohh en hier is de link naar http://deepskystacker.free.fr/english/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
het is freeware en na het laden van de platen volautomatisch.