Rocks on the beach.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Rocks on the beach.

Bericht door Schoonderbeek » wo aug 15 2012 7:37 pm

Deze probeersels heb ik gemaakt op het strand in Noorwegen.
Ik ben er nog niet helemaal tevreden over en de ervaring met een ND filter had ik ook nog niet.
Dus opmerkingen en verbeteringen zijn welkom.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Rocks on the beach.

Bericht door plincky » wo aug 15 2012 9:52 pm

Hoi,

Nou helemaal niet slecht toch?

Foto 1: zou ik iets minder lucht geven. Misschien camera iets naar de grond kantelen om zo iets meer de beweging van het water weer te geven en probeer eens een andere uitsnede. Ik heb even een pannorama ervan gemaakt en dat maakt het een stuk aantrekkelijker om naar te kijken, (vind ik, Als de foto weg moet laat het weten haal ik hem weg!)

Foto 2: even horizon recht zetten iig. :wink:

Afbeelding

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » wo aug 15 2012 9:56 pm

plincky schreef:Hoi,

Nou helemaal niet slecht toch?

Foto 1: zou ik iets minder lucht geven. Misschien camera iets naar de grond kantelen om zo iets meer de beweging van het water weer te geven en probeer eens een andere uitsnede. Ik heb even een pannorama ervan gemaakt en dat maakt het een stuk aantrekkelijker om naar te kijken, (vind ik, Als de foto weg moet laat het weten haal ik hem weg!)

Foto 2: even horizon recht zetten iig. :wink:

Afbeelding
Hoi Rob,

Als ik de onderkant weg snijd dan krijg ik zo'n rare verhouding in de foto.
Ben het wel met je eens dat die stenen op de voorgrond weg moeten voor een beter plaatje.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door plincky » wo aug 15 2012 10:09 pm

Is maar een ideetje. Misschien voor de volgende keer even in het achterhoofd houden en proberen of het beter is.

De verhouding vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. het gaat om de foto. Ik maak wel vaker een iets andere verhouding. Op het beeldscherm heb je er geen last van. en ik laat het gewoon afdrukken met meer wit(of zwart) boven of onder en snij zelf de rest weg. Maar voor sommige mensen moet het vaste verhoudingen hebben en dan zou de foto opnieuw gemaakt moeten worden.(opnieuw naar noorwegen dan meer! :lol: )

Wat in de foto ook niet echt helpt, is de bewolking die bijna dezelfde kleur heeft gekregen als de zee en daardoor geen contrast geeft. (zie ik nu pas)
Maar zijn nu ook leuke foto's toch!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”