Ik heb de AW-100 nu ongeveer 9 maanden als 'meeneem-camera'. Toen ik het toestel had aangeschaft heb ik geprobeerd om volgens de aangegeven stappen de GPS op het toestel te installeren. Dat is toen niet gelukt en ik had er geen zin in om verder te proberen. Nu sinds een aantal dagen wil ik er gewoon gebruik van kunnen maken, heb al contact gehad met nikon zelf, maar het enige dat ik van hun hoor is: als ik het doe volgens de stappen, lukt het wel. Tsja, leuk hoor, maar wat schiet ik daar mee op? Ik heb zojuist nogmaals via internet en volgens de stappen de GPS werkend te krijgen. Downloaden is gelukt, heb het in de juiste map op het kaartje gezet, maar als ik de A-GPS-best. bijwerken aanklik, vraagt ie: huidige gegevens bijwerken, ik JA kies, zegt ie dat er geen A-GPS bestand op de kaart gevonden is. Wat doe ik fout? Wordt er een beetje chagerijnig door, dat het niet lukt en nikon zelf bijna letterlijk zegt: nanananaanaaaa, ons lukt het wel, sukkel!!!
Wie kan mij helpen?
Bedankt!
GPS AW-100
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
GPS AW-100
Leer om beter te worden, wees het beste dat je bent op dat moment...
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: GPS AW-100
het bestandje genaamd NCS_07A.ee is dus door jou in de map geplaatst ?

het bestandje zorgt ervoor dat je toestel een snellere GPS fix krijgt.., echter zonder deze handelingen zou het ook moeten werken !
de toegevoegde waarde van A-gps is beperkt tot hooguit 3 dagen
je GPS unit werkt zelfstandig, daarvoor hoeft geen software te worden geinstalleerd.
Het enige wat de gps unit nodig is plaatsing in de buitenlucht, de eerste gps fix kan buiten wel 20 minuten duren.
Daarna gaat het sneller.
Met a-gps gaat het nog sneller, echter maximaal gedurende 3 dagen
Daarna zul je a-gps opnieuw moeten bijwerken

het bestandje zorgt ervoor dat je toestel een snellere GPS fix krijgt.., echter zonder deze handelingen zou het ook moeten werken !
de toegevoegde waarde van A-gps is beperkt tot hooguit 3 dagen
je GPS unit werkt zelfstandig, daarvoor hoeft geen software te worden geinstalleerd.
Het enige wat de gps unit nodig is plaatsing in de buitenlucht, de eerste gps fix kan buiten wel 20 minuten duren.
Daarna gaat het sneller.
Met a-gps gaat het nog sneller, echter maximaal gedurende 3 dagen
Daarna zul je a-gps opnieuw moeten bijwerken
-
- Forumlid
Dus als ik het goed begrijp, moet de gps ook werken zonder zelf iets eraan te hoeven doen? Moet ik dan een keer 20 minuten met die camera in mijn handen buiten zitten om te kijken of die verbinding maakt. Ik snap er echt helemaal niks van blijkbaar.... sorry! Hoop dat je mij over dit laatste ook een antwoord kan geven. Bedankt in elk geval!
-
- Forumlid
Ik ben overigens erg blij met het toestel, ik kan de DSRL natuurlijk niet overal mee naartoe nemen. Ik heb de camera nu aan, naast het raam staan en de rode satteliet is nu gewoon wit geworden, maar ik zie nog niet op de kaart verschijnen waar ik nu ben. Zou je mij hier iets meer over kunnen vertellen? Heel erg bedankt in elk geval!
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De gps unit in je toestel werkt zelfstandig. Deze unit heeft geen externe software nodig om te kunnen werken
De gps bepaalt de positie van de satellieten. Is die positie eenmaal vastgesteld dan weet je toestel de exacte lokatie.
De software echter zorgt voor een 'versnelling' . Je toestel krijgt door de software de exacte lokatie van de satelieten door. Daarom heb je sneller een 'fix'
Na 3 dagen moet die software ook weer worden bijgewerkt, immers de positie van de satellieten veranderd continue.
Het is een software matige truuk, niet meer en niet minder.
Tomtom heeft ook zoiets bedacht. Echter, de praktijk is dat al die duizenden tomtom gebruikers echt niet eerst de TomTom aan de computer hangen om de A-gps bij te werken.
Die slingeren hun toestel gewoon aan, wachten geduldig en rijden maar.
En eigenlijk komt het bij jou toestel op precies hetzelfde neer
De gps bepaalt de positie van de satellieten. Is die positie eenmaal vastgesteld dan weet je toestel de exacte lokatie.
De software echter zorgt voor een 'versnelling' . Je toestel krijgt door de software de exacte lokatie van de satelieten door. Daarom heb je sneller een 'fix'
Na 3 dagen moet die software ook weer worden bijgewerkt, immers de positie van de satellieten veranderd continue.
Het is een software matige truuk, niet meer en niet minder.
Tomtom heeft ook zoiets bedacht. Echter, de praktijk is dat al die duizenden tomtom gebruikers echt niet eerst de TomTom aan de computer hangen om de A-gps bij te werken.
Die slingeren hun toestel gewoon aan, wachten geduldig en rijden maar.

En eigenlijk komt het bij jou toestel op precies hetzelfde neer
-
- Forumlid
Dank je wel Peter! Na een tijdje zou ik dus iets op het kaartje moeten zien waar ik ben?