D300s + 70-200 VR2. Manual exposure (-0.7 op gemeten ambient) + enkele flitser met omnibounce camera rechts op (ik geloof) 1/4 power.

Skeet.nl staat voor skeelersport: http://skeet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;gijs sandberg schreef: -de text op de shirts verwijst naar een geheel andere sport, verwarrend.

Bedankt voor het kijken en je reactiegijs sandberg schreef:Beste DJ,
Sorry, maar als sportfoto vind ik het niet geslaagd.
-de actie staat er niet op.
-de text op de shirts verwijst naar een geheel andere sport, verwarrend.
Groeten, Gijs

Maar je kunt djunclesam niet verantwoordelijk houden dat die sportclub die naam kiest en die blauwe pakkies aantrekt.gijs sandberg schreef: http://nl.wikipedia.org/wiki/Skeet" onclick="window.open(this.href);return false;
Net als de engelse term voor kleiduiven, veelal zonder strakke shirts of helmen![]()

Scherp. FP flitsen gaan ook in manual mode op een pocketwizard automatisch in FP stand. Ik doelde met Manual op de constante flitsoutput, ik heb dus geen TTL mode gebruikt.george013 schreef:Brandpuntsafstand 200mm
Sluitertijd 1/400
Afstand 10m
Flitser op 1/4 en omnibounce.
Je moet al FP-en als de synchronisatietijd langer is als 1/400.
Ik vraag me af wat de flitser heeft gedaan op de foto.
Ik vindt het wel een mooie foto.
George

Ik opende dit draadje ook om iets te leren, dus dan zijn we samen nieuwsgierig.george013 schreef:De camera heeft een synchronisatietijd van 1/250, dat is de kortste tijd dat de sensor in zijn geheel belicht wordt. Ga je met flitsen korter, dan moet je FP-en. De flitstijd wordt uitgspreid over 1/250s. TTL heeft daar niets mee te maken. Ik ben geen flitser maar lees wel mee.
Omdat de sluitertijd 1/400 is, wordt je flitsvermogen al teruggeschroefd tot 0.625. Ook nog eens een manuele correctie van 1/4. En dat over 10m.
Wacht wel af wat Leon gaat zeggen.
George

Bij de D300(s), D700 is de kortste synchronisatietijd 1/320 sec. Die bovengrens moet je wel speciaal instellen in het cameramenu. Erboven krijg je automatisch FP-mode. Wellicht staat de gebruikte flitser veel dichterbij dan die 10 meter die je noemt George (rechts van de skeelers, meer gericht op de achterste deelnemer), omdat djunclesam "pocket wizards" heeft gebruikt om de flitser op afstand aan te sturen. Dus de flitser zit niet op de camera.george013 schreef:De camera heeft een synchronisatietijd van 1/250, dat is de kortste tijd dat de sensor in zijn geheel belicht wordt. Ga je met flitsen korter, dan moet je FP-en. De flitstijd wordt uitgspreid over 1/250s. TTL heeft daar niets mee te maken. Ik ben geen flitser maar lees wel mee.
Omdat de sluitertijd 1/400 is, wordt je flitsvermogen al teruggeschroefd tot 0.625. Ook nog eens een manuele correctie van 1/4. En dat over 10m.
Wacht wel af wat Leon gaat zeggen.

Ik denk dat het praktisch gezien toch pas vanaf 1/320 sec. werkelijk in gang wordt gezet, en niet reeds bij 1/250 sec.george013 schreef: Als de D300 een flitssynschronisatietijd heeft van 1/320, waarom bestaat dan ook de mogelijkheid om FP te activeren bij 1/250. Ik kan er niets bij bedenken.