Wie kan me helpen?
Ikkrijg het niet voor elkaar om de SB-910 aan te sturen met de D300.
Wel op remote en dan aansturen met de flitser van de camera.
Wat ik zou willen is de flitser apart opstellen en zonder flits van camera de SB-910 aansturen.
Wat doe ik verkeerd, of is het niet mogelijk?
Gr Waandrieman
D300 vs SB910
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D300 vs SB910
Je wilt de flits van de camera niet zien neem ik aan? Want je hebt de flits natuurlijk wel nodig om de flitser aan te sturen.
Er is een kapje van Nikon te koop dat dat voor je regelen kan. Ik ben het type nummer even vergeten. Als niemand anders daarmee komt ga ik dat later even voor je opzoeken.
Er is een kapje van Nikon te koop dat dat voor je regelen kan. Ik ben het type nummer even vergeten. Als niemand anders daarmee komt ga ik dat later even voor je opzoeken.
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als de bedoeling is zonder voorflits je SB-910 aan te sturen, nee, dat lukt niet omdat met de flitsen gecommuniceerd word. Wil je draadloos flitsen zonder pop-up flits ben je aangewezen op draadloze radio triggers als die van Cuctus, Pocket Wizzard, Pixel etc.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Cameraflits op "--" zetten ipv M of TTL.
De cameraflits stuurt dan alleen een gecodeerde voorflits.
De pop-up flits van je camera flitst wel mee gedurende de opname, al zal dat minimaal zijn als ie ingesteld staat op "--". Is het toch hinderlijk (b.v. bij reflecterende oppervlakken) dan heeft Nikon daar een hulpstuk voor, hier staat er b.v. een plaatje van: http://www.dpchallenge.com/forum.php?ac ... _ID=921091
De cameraflits stuurt dan alleen een gecodeerde voorflits.
De pop-up flits van je camera flitst wel mee gedurende de opname, al zal dat minimaal zijn als ie ingesteld staat op "--". Is het toch hinderlijk (b.v. bij reflecterende oppervlakken) dan heeft Nikon daar een hulpstuk voor, hier staat er b.v. een plaatje van: http://www.dpchallenge.com/forum.php?ac ... _ID=921091
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: apart opstellen en zonder flits van camera
Beste W,
Als ik dat lees denk ik direct aan een kabeltje tussen kamera en flits.
Dat kan met verschillende soorten kabels.
Maar het kan zijn dat ik jouw vraag niet begrijp.
Mijn advies: haal bij nikon.nl de PDF handboeken van kamera en flitser op, dat zoekt gemakkelijker.
Op die site staat meer documentatie over het Nikon flitssysteem.
Wees niet bang voor de dikte van het flitser-handboek: het meeste is niet voor jouw kamera bedoeld.
Groeten, Gijs
Als ik dat lees denk ik direct aan een kabeltje tussen kamera en flits.
Dat kan met verschillende soorten kabels.
Maar het kan zijn dat ik jouw vraag niet begrijp.
Mijn advies: haal bij nikon.nl de PDF handboeken van kamera en flitser op, dat zoekt gemakkelijker.
Op die site staat meer documentatie over het Nikon flitssysteem.
Wees niet bang voor de dikte van het flitser-handboek: het meeste is niet voor jouw kamera bedoeld.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Flitsmenu van de camera op Commanderstand (E3)
In deze Commander stand de ingebouwde flitser op --.
Als je dan nog last hebt van het flitslicht van de ingebouwde flitser, ga naar de winkel en koop een SG-3IR

Nog niet tevreden, wordt NCN lid en ga naar een van de dagelijkse
CLS flitscursussen. De laatste cursus was afgelopen zaterdag, die heb je dus net gemist.
De volgende cursus is 9 september (Roermond) . Maar nu heb ik zo niet alle data in m'n hoofd zitten.
In deze Commander stand de ingebouwde flitser op --.
Als je dan nog last hebt van het flitslicht van de ingebouwde flitser, ga naar de winkel en koop een SG-3IR

Nog niet tevreden, wordt NCN lid en ga naar een van de dagelijkse

De volgende cursus is 9 september (Roermond) . Maar nu heb ik zo niet alle data in m'n hoofd zitten.