Bovenstaand draadje hier maar even verder.
Inmiddels bij nikon service in Beverwijk geweest. Het is idd een geval van val en/of stoot schade. De lens heeft niet alleen een gebroken vatting maar blijkt ook iets krom te zijn. Dit wordt geen goedkope reparatie! Hoeveel is nog niet te zeggen, daarvoor moet hij eerst grondig onderzocht worden.
De body had een stukje afgebroken plastic van de gebroken vatting op het matglas zitten en is inmiddels weggeblazen. Bij nader onderzoek aan de body (een paar weken oude D7000) blijkt dat deze OOK krom is! En dat is enorm balen!!! Ook hiervan is nog niet te zeggen hoeveel mij dat gaat kosten maar goedkoop zal het zeker niet zijn!! Man wat baal ik hiervan.

Zodra alles is onderzocht zal er eerst een prijsopgave gegeven worden en kan ik mijn borst gaan nat maken.
Ongelooflijk balen maar het is mij nog een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. Er werd mij wel een advies gegeven om TEN ALLE TIJDEN bij vervoer van je spullen, het objectief van je body af te halen en de body-cap te plaatsen. Nooit dus je objectief, en zeker niet een wat langere zoom-objectief, op de body laten zitten als je deze vervoerd. Hoe geweldig je tas ook is, door een slinger beweging kan zoiets al optreden. Laat dit een goede raad zijn voor al degene die daar nog niet aangedacht hebben of hadden zoals ik in dit onfortuinlijke geval. Het gaat " meestal" goed maar niet altijd. Voor mij een hele dure les

Oh ja, werd mij ook nog even onder mijn neus gewreven dat waarschijnlijk alle foto's die ik NADAT ik er achter kwam dat de lens kapot was, wel een zekere mate van onscherpte zullen vertonen. Dat kan er ook nog wel even bij

Ik heb ze nog niet op mijn pc bekeken, wel op mijn I-pad maar het lijkt mee te vallen. Drie dubbele pech!