vakantie pech nikkor AF-S 18-105 vervolg

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

vakantie pech nikkor AF-S 18-105 vervolg

Bericht door PvGessel » do aug 30 2012 5:24 pm

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 25&t=42089

Bovenstaand draadje hier maar even verder.

Inmiddels bij nikon service in Beverwijk geweest. Het is idd een geval van val en/of stoot schade. De lens heeft niet alleen een gebroken vatting maar blijkt ook iets krom te zijn. Dit wordt geen goedkope reparatie! Hoeveel is nog niet te zeggen, daarvoor moet hij eerst grondig onderzocht worden.
De body had een stukje afgebroken plastic van de gebroken vatting op het matglas zitten en is inmiddels weggeblazen. Bij nader onderzoek aan de body (een paar weken oude D7000) blijkt dat deze OOK krom is! En dat is enorm balen!!! Ook hiervan is nog niet te zeggen hoeveel mij dat gaat kosten maar goedkoop zal het zeker niet zijn!! Man wat baal ik hiervan. :evil:
Zodra alles is onderzocht zal er eerst een prijsopgave gegeven worden en kan ik mijn borst gaan nat maken.

Ongelooflijk balen maar het is mij nog een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. Er werd mij wel een advies gegeven om TEN ALLE TIJDEN bij vervoer van je spullen, het objectief van je body af te halen en de body-cap te plaatsen. Nooit dus je objectief, en zeker niet een wat langere zoom-objectief, op de body laten zitten als je deze vervoerd. Hoe geweldig je tas ook is, door een slinger beweging kan zoiets al optreden. Laat dit een goede raad zijn voor al degene die daar nog niet aangedacht hebben of hadden zoals ik in dit onfortuinlijke geval. Het gaat " meestal" goed maar niet altijd. Voor mij een hele dure les :oops:

Oh ja, werd mij ook nog even onder mijn neus gewreven dat waarschijnlijk alle foto's die ik NADAT ik er achter kwam dat de lens kapot was, wel een zekere mate van onscherpte zullen vertonen. Dat kan er ook nog wel even bij :oops:
Ik heb ze nog niet op mijn pc bekeken, wel op mijn I-pad maar het lijkt mee te vallen. Drie dubbele pech!
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: vakantie pech nikkor AF-S 18-105 vervolg

Bericht door jan » do aug 30 2012 5:30 pm

Tje Peter wat een impact. Inderdaad mooi balen. Kun je misschien nog iets via de reisverzekering verhalen? Hoop voor je dat de kosten nog enigzins binnen de perken blijven.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » do aug 30 2012 5:43 pm

jan schreef:Tje Peter wat een impact. Inderdaad mooi balen. Kun je misschien nog iets via de reisverzekering verhalen? Hoop voor je dat de kosten nog enigzins binnen de perken blijven.
Hey Jan, dat is snel. Zat net een bericht bij de Deventer avondwandeling te typen maar dat hoeft nu niet meer. Ja ondanks alles kom ik gewoon naar Deventer :lol:
Ik ga proberen er verzekeringwerk van te maken. Het is balen maar er bestaan nog veeeeeel ergere dingen in het leven dan alleen een kapotte kamera :|
M.v.g Peter.

Bert vD
Nieuwsbrief Redactie
Nieuwsbrief Redactie
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Bert vD » do aug 30 2012 6:20 pm

Inderdaad enorm balen, Peter. Zeker als ook de body beschadigd blijkt. In ieder geval met plezier je reis middels de foto's gevolgd. Uit het vorige draadje begreep ik dat je je apparatuur wel verzekerd had. Zelf heb ik een volledige vergoeding gehad voor eens lens die ik zelf had laten vallen. Bovendien pas na 1,5 jaar gemeld, want doordat ik vrijwel tegelijkertijd een nieuwe camera en lens kocht was ik dat 'een beetje vergeten'. Ik hoop van harte dat je zo'n kostbaarheden verzekering bedoelde. Sterkte in ieder geval want je bent er sowieso flink zoet mee. Groet Bert.
Groet Bert

Bert vD
Nieuwsbrief Redactie
Nieuwsbrief Redactie

Bericht door Bert vD » do aug 30 2012 6:24 pm

En in ieder geval tot in Deventer. Inderdaad er zijn veel ergere dingen, maar dit heeft ook een hoog ergernis- en baalgehalte. Bert.
Groet Bert

george013

Bericht door george013 » do aug 30 2012 6:30 pm

Even je reisverzekering doornemen, als je die had afgesloten.
George

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » do aug 30 2012 6:58 pm

slik, dat is een pech. Hopelijk krijg je toch op een of andere manier een meevaller in dit hele verhaal.

dank voor de tip om de lens van de body af te halen. Ik deed dat nooit eerlijk gezegd

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door a vgastel » do aug 30 2012 8:04 pm

Het zal je maar gebeuren zeg hoop dat het een beetje positief uitpakt.
Hopelijk heb je een goede reis verzekering gehad.
Die tip lens van de body zal hem zeker gaan toepassen.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

robcctje
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door robcctje » do aug 30 2012 8:13 pm

Peter schreef:slik, dat is een pech. Hopelijk krijg je toch op een of andere manier een meevaller in dit hele verhaal.

dank voor de tip om de lens van de body af te halen. Ik deed dat nooit eerlijk gezegd
Ik denk de meesten van ons.

Gr Rob

george013

Bericht door george013 » do aug 30 2012 8:17 pm

Let eens op hoe vaak het toestel met lens nonchalant om de schouder hangt, lens lekker uitstekend. Dit heeft mi nooit kunnen gebeuren als de camera met lens in een tas zat. Veel teveel demping. Kan alleen maar gebeuren indien deze onbeschermd ergens tegenaan is gestoten. Daarom lens aan de voorkant, op je buik. Heb je er zicht op.
George

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » do aug 30 2012 11:36 pm

robcctje schreef:
Peter schreef:slik, dat is een pech. Hopelijk krijg je toch op een of andere manier een meevaller in dit hele verhaal.

Ik denk de meesten van ons.

Gr Rob
Hoi Rob, die tip kreeg ik helemaal gratis van de Nikon- monteur. Hij doelde vooral op de wat langere (zoom) objectieven. Maar ik denk dat je er gewoon een gewoonte van moet maken als je op reis gaat.

Ik hoop ook op een meevaller :| Het baal-gehalte is voor dit soort dingen ongelooflijk hoog. Je kunt de tijd niet meer terug draaien. Gebeurt is gebeurt en kun je hopen op een meevaller in het verhaal. Echter heeft (bijna) alles ook een keerzijde. Ik ging al zuinig met mijn spullen om (dacht ik) maar blijkbaar niet zuinig genoeg. En hoe je het ook vervoert, draagt, verpakt of er mee omgaat, onheil komt altijd ongelegen en ontziet niemand maar dan ook niemand. Zeg nooit " och dat overkomt mij niet" misschien dacht ik ook wel zo, maar je ziet het je blijft er niet van verschooond want ooit kan het jouw ook overkomen. Voor alle newbie's hier op het forum, ( en eigenlijk ben ik er zelf ook een) laat dit een waarschuwing zijn voor je dure spullen. Ga ermee om alsof je eerste pasgeborene in je tas mee reist. Voor mij is het te laat maar ik kom er wel overheen. 8)
M.v.g Peter.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » do aug 30 2012 11:50 pm

george013 schreef:Let eens op hoe vaak het toestel met lens nonchalant om de schouder hangt, lens lekker uitstekend. Dit heeft mi nooit kunnen gebeuren als de camera met lens in een tas zat. Veel teveel demping. Kan alleen maar gebeuren indien deze onbeschermd ergens tegenaan is gestoten. Daarom lens aan de voorkant, op je buik. Heb je er zicht op.
George
Je hebt gelijk George013,

Bij mij moet het in de tas gebeurt zijn omdat ik hem er defect uit gehaald heb.
Wat dan ook de beste methode is om iets te dragen daar kan en mag over gediscussïeerd worden, blijft een feit dat het voor mij te laat is en ik mijn les hopelijk wel geleerd heb. :oops: Tips zijn altijd welkom 8)
M.v.g Peter.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » do aug 30 2012 11:57 pm

Ik bedank jullie voor jullie troostende woorden en hoop ik zoiets nooit meer mee te maken. En dat kan je alleen maar hopen, of het ook uitkomt?
Ik hoop dat mijn onheil wat me is overkomen anderen aan het denken zet en net als ik NOG voorzichtiger met je dure spullen om zal gaan. Een dure tip voor mij maar voor jullie uit mijn hart helemaal gratis :wink2: Laten we er maar niet te lang over treuren. Ik houdt jullie hier op de hoogte zodra ik meer info over de body en lens heb.
Thanks 8)
M.v.g Peter.

george013

Bericht door george013 » vr aug 31 2012 8:11 am

Ik kan me niet indenken dat zoiets gebeurt in de tas. Indien wel, dan moet er een ontzettende klap op gegeven zijn wat nooit ongemerkt had kunnen blijven. Uit de tas is wat anders, daar heb je veel minder kracht voor nodig. En dan ook nog de camera krom.
Als je de kromming aan je camera terug kunt zien in je foto's, dan zou je ook het tijdstip, met heel grote marges, terug kunnen halen wanneer dit gebeurt is. Jij hebt het alleen maar geconstateerd bij het uithalen van de camera uit de tas. De kromming had eerder gebeurt kunnen zijn.
Ik zou de foto's gericht onderzoeken.
George

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » vr aug 31 2012 12:22 pm

george013 schreef:Ik kan me niet indenken dat zoiets gebeurt in de tas. Indien wel, dan moet er een ontzettende klap op gegeven zijn wat nooit ongemerkt had kunnen blijven. Uit de tas is wat anders, daar heb je veel minder kracht voor nodig. En dan ook nog de camera krom.
Als je de kromming aan je camera terug kunt zien in je foto's, dan zou je ook het tijdstip, met heel grote marges, terug kunnen halen wanneer dit gebeurt is. Jij hebt het alleen maar geconstateerd bij het uithalen van de camera uit de tas. De kromming had eerder gebeurt kunnen zijn.
Ik zou de foto's gericht onderzoeken.
George
@George013
Ik kon het me ook niet voorstellen dat het in de tas gebeurt zou zijn, echter kan ik mij niet herinneren dat het buiten de tas gebeurt zou zijn. Ik heb de foto' s inmiddels op mijn pc grondig bekeken en daar lijkt helemaal niets mis mee te zijn. Dat de body "krom" zou zijn is wat de monteur mij heeft verteld. Wat zij onder "krom" verstaan is blijkbaar wat anders dan wat wij "leken" onder krom verstaan. :?: Neemt niet weg dat ik zal afwachten hoe hoog de schade geschat wordt. Daarna kan ik met de rekening de verzekering inlichten.
Ook lig ik al twee dagen " wakker" over de oorzaak. Het enige wat de schade veroorzaakt zou kunnen hebben is dat een passagiere als handbagage in het vliegtuig een enorme guitaarkoffer had meegenomen. Zij was bezig die in het bagagerek van het vliegtuig te proppen wat haar niet lukte. Een mede passagier heeft haar geholpen en mijn tas lag in MIJN compartiment. Omdat dat ding niet in haar compartiment pastte heeft ze hem geprobeert om in de onze te proppen. Ik heb daar, en hoogstwaarschijnlijk" te laat een stokje voor gestoken. Mijn tas zou dan al geraakt kunnen zijn? Het geduw en de haast waarmee dat is gegaan kan mogelijk de oorzaak zijn dat ze met die koffer mijn tas flink heeft geraakt. Ik weet niet op welke stoel zij in het vliegtuig zat en het zal een enorme zoekerij worden om dat op haar te gaan verhalen. Dan zou ik ook nog moeten kunnen bewijzen dat het door haar onhandigheid gebeurt zou kunnen zijn. Al met al wordt dat een gebed zonder eind.
M.v.g Peter.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”