foto1:

foto2:

foto3:

foto4:

foto5:

Je bedoeld links onder in klopt inderdaad, valt me nu op! thanks voor de tip. voor de volgende x weer mee nemen. Ondanks dat per ik er erg tevreden mee! spannende foto vind ik het.weimaraner schreef:Oeps, was er eentje vergeten ... de middelste/3e foto ...![]()
Bedoelde met de hotspot op het hek dus de laatste, nummer 5. )
Dit was ook nog mijn eerste keer dat ik werke met reflex.. en het beviel me prima eigelijks. Dus ik raad het je zeker aan. Je bent alleen afhankelijk van iemand die je scherm wilt dragen.weimaraner schreef:Hmm, alleen met een reflectiescherm. Dan vind ik het helemaal een knappe serie (en dan snap ik de problemen om het licht op de zwart/wit foto's hoger te krijgen). En ik zat te denken er een 5e speedlight bij te kopen maar als ik dit zie kan ik beter mijn reflectiescherm wat vaker uit mijn tas halen.![]()
weimaraner schreef:Overigens ben ik het niet met je eens dat je altijd kunt zien of iets geflitst is; ook met foto's in de natuur is flitslicht dusdanig te "vormen" dat het niet te onderscheiden is van natuurlijk of reflectiescherm-licht. Maar het vergt wel wat oefening, maar dat geld voor alle takken van fotografie.
Ik zei tegen het model, doe het anders op blote voeten dat springt makkelijker. Maar ze zei dat het wel lukte op zulke hakken! Vond het super knap en gedurft bij het water!weimaraner schreef: Overigens blijft ondanks de crop mijn blik naar de tweede foto trekken - dat is gewoon een heerlijk zomerse plaat (ook complimenten aan het model hiervoor).

Maar het kan nog prima opgelost worden met wat meer canvas, selectie en dan met "content aware" laten invullen.Christhaa schreef:bij foto 2 had ik met de foto wel goed gekaderd (het origneel) maar ik heb de horizon verpruts dus dit moest op deze manier opgelost worden.