WK Living Statue Arnhem 29/30 sept 2012
- PvGessel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
WK Living Statue Arnhem 29/30 sept 2012
Op zaterdag 29 september 2012 is er een Statues by night in Arnhem van (volgens de plaatselijke krant) 21.00 uur tot 00.00 uur. De krant schrijft dat er verschillende podia in het centrum van Arnhem zullen zijn die mooi verlicht zal zijn maar op de website is de plaats waar in Arnhem de statue by night gaat plaats vinden nog niet bekend. Het kan zijn dat dit weer aan de rijnkade zal zijn zoals vorig jaar maar exacte plek is dus nog niet bekend.
De belichting viel daar toen enorm tegen. Alles werd met hele felle bouwlampen in daglicht gezet. Ik hoop dat ze ervan geleerd hebben en dat het dit jaar wat subtieler zal zijn. Houdt wat dit evenement betreft hun website in de gaten.
Op zondag 30 september van 13.00 uur tot 17.00 uur is er de WK living Statue natuurlijk ook in Arnhem.
Tijden en plaatsen (centrum of Rijnkade) zijn onder voorbehoud. kijk op http://www.worldstatues.nl
De belichting viel daar toen enorm tegen. Alles werd met hele felle bouwlampen in daglicht gezet. Ik hoop dat ze ervan geleerd hebben en dat het dit jaar wat subtieler zal zijn. Houdt wat dit evenement betreft hun website in de gaten.
Op zondag 30 september van 13.00 uur tot 17.00 uur is er de WK living Statue natuurlijk ook in Arnhem.
Tijden en plaatsen (centrum of Rijnkade) zijn onder voorbehoud. kijk op http://www.worldstatues.nl
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.
- robcctje
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: WK Living Statue Arnhem 2012
Hoi Peter
Als het weer toe laat gaan wij zondag.
Maar mij is vertelt dat je er wel op tijd moet zijn wil je het een en ander zonder veel publiek fotograferen,middag,s is het zeer druk.
Gr Rob
Maar mij is vertelt dat je er wel op tijd moet zijn wil je het een en ander zonder veel publiek fotograferen,middag,s is het zeer druk.
Gr Rob
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben ook weer (voor het 5e opeen volgende jaar) van de partij op zondag. Vroeger dan 12.30 in Arnhem zijn heeft geen zin is mijn ervaring. Het evenement begint om 13.00 en is een doorlopende route, dus zonder beginpunt of eindpunt. Het eerste uur zal dus inderdaad misschien iets rustiger zijn, maar druk gaat het zeker weer worden, zeker als het weer net zo mooi is als afgelopen jaar. Toen was het echt extreem druk. (Ik geloof iets van 300.000 bezoekers). En het maakt echt niet uit waar je begint te lopen. De enige tip die ik zou geven is als je speciaal voor de kids op het grote plein zou gaan, daar ook starten om 13.00. Dan heb je die in ieder geval op het rustigste moment te pakken.
Eigenlijk vind ik het nog steeds erg jammer (maar voor de artiesten ook wel begrijpelijk, want ga er maar eens een paar uur staan als standbeeld) dat de standbeelden en acts er maar 4 uurtjes staan. Het is mij echt nog geen enkel jaar gelukt de route helemaal af te lopen. Voor niet fotografen is het in 4 uur prima te doen, maar voor fotografen die echt voor mooie foto's gaan en daar ook de tijd voor willen nemen, is die 4 uur echt te weinig.
Maar, het is echt een geweldig leuk evenement om te fotograferen. Het ene jaar mooier als het andere jaar, maar je komt altijd met een kaartje vol prachtige foto's thuis.
Eigenlijk vind ik het nog steeds erg jammer (maar voor de artiesten ook wel begrijpelijk, want ga er maar eens een paar uur staan als standbeeld) dat de standbeelden en acts er maar 4 uurtjes staan. Het is mij echt nog geen enkel jaar gelukt de route helemaal af te lopen. Voor niet fotografen is het in 4 uur prima te doen, maar voor fotografen die echt voor mooie foto's gaan en daar ook de tijd voor willen nemen, is die 4 uur echt te weinig.
Maar, het is echt een geweldig leuk evenement om te fotograferen. Het ene jaar mooier als het andere jaar, maar je komt altijd met een kaartje vol prachtige foto's thuis.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
-
- Forumlid
Re: WK Living Statue Arnhem 29/30 sept 2012
Dit moeten we toch maar eens in de kalender schrijven ,dank voor het plaatrsen.
Jac en Gisela.
Jac en Gisela.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
- PvGessel
- Forumlid
Dat geldt ook voor mijn Rob. Als het regent ga ik niet.robcctje schreef:Hoi Peter
Gr Rob
Als je een uur vòòr aanvang komt dan is het wellicht mogelijk om ze te fotograferen als ze " op hun sokkel" gezet worden.
M.v.g Peter.
- PvGessel
- Forumlid
Hoi AndréAndré schreef:Ik ben ook weer (voor het 5e opeen volgende jaar) van de partij op zondag. Vroeger dan 12.30 in Arnhem zijn heeft geen zin is mijn ervaring. Het evenement begint om 13.00 en is een doorlopende route, dus zonder beginpunt of eindpunt. Het eerste uur zal dus inderdaad misschien iets rustiger zijn, maar druk gaat het zeker weer worden, zeker als het weer net zo mooi is als afgelopen jaar. Toen was het echt extreem druk. (Ik geloof iets van 300.000 bezoekers). En het maakt echt niet uit waar je begint te lopen. De enige tip die ik zou geven is als je speciaal voor de kids op het grote plein zou gaan, daar ook starten om 13.00. Dan heb je die in ieder geval op het rustigste moment te pakken.
Je hebt helemaal gelijk. Vorig jaar was ik net voor aanvang op " de Markt" dat is het plein vòòr het Provinciehuis.Daar staat de jeugd opgesteld. Ik heb ruim de tijd gehad om te fotograferen en was het nog niet zo druk. Dat je niet alles in dat tijdsbestek kunt fotograferen is een feit. Echter heb ik Nikon èn C***n fotografen gezien die werkelijk van het ene standbeeld naar het andere standbeeld aan het rennen waren. Het was effe kijken, richten en afdrukken en hop ze vlogen werkelijk op de volgende af. Alleen op die manier zou het mogelijk kunnen zijn om ze allemaal vast te leggen. Rond de markt en de Rijnkade staat het redelijk "ruim" opgesteld maar in de nauwe straatjes in het centrum, "de Korenmarkt" en de winkelstraten loopt het letterlijk vol en is er geen doorkomen meer aan. Wat dat betreft kunnen ze het beter in het Sonsbeek park houden daar is ruimte.

Om toch zoveel mogeljk vast te kunnen leggen zou je met twee fotografen ieder in tegengestelde richting kunnen gaan lopen!.
Veel plezier in elk geval en als het droog is kom ik zeker.
M.v.g Peter.
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ga dit jaar ook starten op het plein waar de kinderen staan opgesteld. Om een of andere reden vind ik die kinderen (en dat terwijl ik helemaal niet dol op kinderen ben) daar altijd heel erg leuk en prachtig om te fotograferen. De kids vinden het zelf ook echt heel erg leuk om "op de foto te gaan" en dat levert altijd prachtige plaatjes op. De rest zal ik toch wat selectiever gaan doen. Ik ga er echt geen race van maken om van alles maar een plaatje te hebben. Liever van 25 beelden prachtige foto's met mooie composities dan 150 (want zoveel staan er dit jaar) snapshots van alle beelden.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
- Niwreg
- Forumlid
Vorig jaar stond zij op het markt plein.

daarna werd ze zo.

dus wees er op bedacht.
Op de rijnkade zag ik deze persoon (is geen vergelijking met mij hoor).
Op de zondag is het erg druk, de avond ervoor heb je de living statues by night.

Het is maar om een indruk te krijgen.

daarna werd ze zo.

dus wees er op bedacht.
Op de rijnkade zag ik deze persoon (is geen vergelijking met mij hoor).

Op de zondag is het erg druk, de avond ervoor heb je de living statues by night.

Het is maar om een indruk te krijgen.
Wil graag een hoop, maar doe te weinig.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi, hoi,
Als het niet stort van de regen, ga ik zeker op zondagmiddag. Vorig jaar was het druk, maar ik vond dat ik toch overal goed bij kon komen om foto's te maken. De sfeer in de stad was goed.
Het plein met de Kids statues is zeker aan te raden. Het klopt wel, dat ik daar niet alle 'kids' kon fotograferen, omdat op enig moment ze hun plek verlieten, omdat het evenement kennelijk was afgelopen.
Ik hoop op net zulk mooi weer als vorige jaar. Zeker aan het eind van de middag, als de zon wat lager staat, krijg je mooi licht op het plein met de Kids statues.
Groetjes,
Diana Sinclair
Als het niet stort van de regen, ga ik zeker op zondagmiddag. Vorig jaar was het druk, maar ik vond dat ik toch overal goed bij kon komen om foto's te maken. De sfeer in de stad was goed.
Het plein met de Kids statues is zeker aan te raden. Het klopt wel, dat ik daar niet alle 'kids' kon fotograferen, omdat op enig moment ze hun plek verlieten, omdat het evenement kennelijk was afgelopen.
Ik hoop op net zulk mooi weer als vorige jaar. Zeker aan het eind van de middag, als de zon wat lager staat, krijg je mooi licht op het plein met de Kids statues.
Groetjes,
Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900
F 4.5-5.6, SB-900
- PvGessel
- Forumlid
Even een schopje omhoog.
Let op !! het is in dit weekend en het schijnt heel aardig weer te worden.
Let op !! het is in dit weekend en het schijnt heel aardig weer te worden.
M.v.g Peter.
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Inderdaad, er is geen regen voorspelt, en een temparatuur van rond de 16 a 18 graden en weinig zon. Wat wil een fotograaf nog meer. Nu maar duimen dat de voorspelling ook gaat uitkomen, dan gaan we een mooie foto-dag beleven. (Helaas is er wel een stevige wind voorspelt, da's nou weer jammer)
- robcctje
- Clublid
Ook wij gaan er heen,maar weet iemand nog een goede parkeer plaats.
Gr Rob
Gr Rob
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Gewoon in de parkeergarage bij het station, vandaar uit loop je zo binnen een paar tellen het centrum in en kun je de route gaan lopen.
ik ga er ook naar toe ieder jaar weer leuk
- robcctje
- Clublid
Hoi AndreAndré schreef:Gewoon in de parkeergarage bij het station, vandaar uit loop je zo binnen een paar tellen het centrum in en kun je de route gaan lopen.
Heb ik ook aan gedacht,maar vergeet niet dat het koop zondag is en de winkels al om 12.00uur op gaan en living statue eerst om 13.00uur begint.
Zoals het er nu uit ziet zullen wij parkeren bij de Velperbinnenring,daar is ook een parkeer garage en zal denk ik niet zo snel vol zijn.
Misschien treffen we mekaar nog,veel plezier.
Gr Rob