Ben wel benieuwd wat je instellingen van flitsers en camera is geweest
Heb je TTL geflitst of met triggers ?
@ Matthieu, ik heb triggers gebruikt. (Cactus V4) en alles handmatig ingesteld.
Ik werk heel af en toe ook wel eens met CLS maar vanwege de vele (zichtblokkerende) bomen en het feit dat ik elke keer weer naar het CLS menu in de camera zou moeten klikken/scrollen om een instelling te veranderen heb ik geen CLS gebruikt. Nu ik echter een tweede SB900 heb gekocht die ik dan eventueel als commander kan gebruiken zal ik misschien vaker met CLS/TTL gaan werken.
Foto twee favoriet met al dat tegenlicht.
@Frankie, grappig dat je dat zegt. Eigenlijk ging het bij deze foto mis; de rook waaide over het model heen in plaats van dat deze op de achtergrond bleef hangen. Sterker nog, een seconde na deze foto was het model voor mij niet meer te zien. Gelijk uit de camera was de foto nog behoorlijk "mistig" maar ik met wat geschuif in Lightroom heb ik er gelukkig nog aardig wat uit kunnen halen (vond haar blik/pose gewoon erg prettig op deze foto).
Maar bij foto 3 word mijn aandacht alleen maar getrokken naar haar vervormde "onderkant". Door de schaduw op haar blote "afgeknipte" benen, lijkt het net of kruis extreem laag zit en haar romp in verhouding te lang is. De benen voegen voor mij niets toe aan de foto, misschien doet anders uitsnijden meer recht aan de foto. Of kiezen voor de volledige lengte van de benen op de foto.
Het voelt aan als vloeken in de kerk, na al de lovende reacties, maar misschien kijk ik er als vrouw anders tegen aan...
@Renata, kritiek (mits onderbouwd en dat doe je) is altijd welkom.
Ik zat met deze compositie ook een beetje in mijn maag. De oorspronkelijke foto liep iets verder door (tot op de knieën) maar ik heb er aan de onderkant iets afgehaald omdat het "afsnijden" van ledematen bij gewrichten vaak een nog oncharmanter beeld oplevert. Tevens wilde ik ook weer niet te veel croppen; het varenblad linksonder vind ik wel wat toevoegen en ook wilde ik de bovenkant van de foto intact laten gezien het licht en de rook; nog meer croppen aan de onderkant had een nog grotere onbalans in het beeld gebracht met een model dat alleen in de onderste helft van de foto staat. Ook wilde ik wat variatie in de serie van deze shoot - de meeste foto's die ik had waren al vanaf de middel naar boven of gezichtsportretten.
En iedereen die verder gereageerd heeft natuurlijk ook heel erg bedankt voor de leuke reacties!