Nog een testje (en weer beter denk ik)

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Nog een testje (en weer beter denk ik)

Bericht door André » zo sep 09 2012 6:03 pm

Vanmiddag even de tuin ingelopen, en wie lag daar heeeeeerlijk van het zonnetje te genieten, "pandaatje", pandaatje is een zwerfkatje in onze wijk, die al jaren lang elke dag wel even een wandelingetje in onze tuin komt maken. Heeft ook al heel lang een eigen plekje (een oude wasmachinetrommel met wat plantjes erin) waar hij dagelijks een dutje komt doen. Het beestje is behoorlijk verwaarloost en ziet er ook eigenlijk niet uit, maar het wel een heel geinig beestje en een mooi object om met de tips uit mijn vorige klaagzang over de D800 eens uit te gaan testen.
Foto's heel bewust op een korte sluitertijd 1/250 en 1/800 uit mijn hoofd) en aan deze sluitertijden gekomen door wat te spelen met Diafragma en Iso. Gemaakt met de 24-70 2.8
Foto's in Capture verkleind, klein beetje contrast en wat helderheid toegevoegd en als de rode kers in het schaaltje van der valk appelmoes het recept van Leon voor verscherping. Ik heb de bewerking van Leon geladen in Capture en dat werkt natuurlijk geweldig. Even de bewerking aanklikken en voila een mooie verscherping. Ik denk dat het resultaat best wel okee is. Oordeel zelf zou ik zeggen en ik sta zoals altijd weer open voor tips, suggesties en verbeteringen.

Ik zal jullie niet meer lastig vallen met nieuwe test-topics maar dit topic de komende dagen aanvullen, want ik ben nog lang niet uitgetest. Een ding weet ik al wel, met hogere sluitertijden kan ik de 24-70 prima hanteren en het gaat steeds meer met zekerheid een blijvertje worden. Ik kan nog t/m woensdag testen en dan moet hij terug. (of houden)

Panda-1
Afbeelding

Panda-2
Afbeelding
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Dafir

Re: Nog een testje (en weer beter denk ik)

Bericht door Dafir » zo sep 09 2012 7:35 pm

Ik zie je genieten André :wink: En inderdaad wat een scherpte. Is dit recept ook beschikbaar in Lightroom?

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”