basis cursus
basis cursus
Nou, de kogel is door de kerk. Ik heb net 10 minuten terug mezelf ingeschreven voor een basis cursus digitale fotografie.
De cursus start op 05-09-2007 om 17:30 tot 20:00 uur. Kost 187 euro voor 9 lessen.
Ik weet niet of het duur is maar je wordt er als het goed is niet dommer van.
Ga express naar hun toe want als ik on-line probeer een cursus te volgen komt er niets van te recht.
Nu hoop ik meer te weten te komen over de belichting en sluitertijd.
De cursus wordt door uck gegeven.
Hier een link van de website.
uck
aart
De cursus start op 05-09-2007 om 17:30 tot 20:00 uur. Kost 187 euro voor 9 lessen.
Ik weet niet of het duur is maar je wordt er als het goed is niet dommer van.
Ga express naar hun toe want als ik on-line probeer een cursus te volgen komt er niets van te recht.
Nu hoop ik meer te weten te komen over de belichting en sluitertijd.
De cursus wordt door uck gegeven.
Hier een link van de website.
uck
aart
Hoi Aart,
Afgelopen winter/voorjaar de cursus/workshop Fotoatelier gedaan bij UCK. Heb daar veel plezier van gehad, gaat niet zo zeer over techniek, dat hebben de meeste cussisten wel onder de knie. Maar gaat over het uitwerken van fotoopdrachten en het gezamenlijk bespreken hiervan. Ik ben tot nog toe heel positief over het UCK ook via verhalen van anderen. Succes straks
Groet
Jan
Afgelopen winter/voorjaar de cursus/workshop Fotoatelier gedaan bij UCK. Heb daar veel plezier van gehad, gaat niet zo zeer over techniek, dat hebben de meeste cussisten wel onder de knie. Maar gaat over het uitwerken van fotoopdrachten en het gezamenlijk bespreken hiervan. Ik ben tot nog toe heel positief over het UCK ook via verhalen van anderen. Succes straks
Groet
Jan
Dank jullie wel voor de reactie.
Ik heb een heel goed gevoel bij deze cursus. Via een vak handel het cursussen boek gekregen.
Daar staan alle cursussen in van muziek les tot fotografie. Het ziet er allemaal goed en verzorgt uit. Ik moest goed zoeken waar cursussen gegeven worden.
Daarom heb ik deze topic aangemaakt. Ik heb eerst naar een club gezocht bij mij in de buurt, helaas niet in de buurt.
aart
Ik heb een heel goed gevoel bij deze cursus. Via een vak handel het cursussen boek gekregen.
Daar staan alle cursussen in van muziek les tot fotografie. Het ziet er allemaal goed en verzorgt uit. Ik moest goed zoeken waar cursussen gegeven worden.
Daarom heb ik deze topic aangemaakt. Ik heb eerst naar een club gezocht bij mij in de buurt, helaas niet in de buurt.
aart
Hallo Aart,
Ik ben er ook over aan het denken om bij een fotoclub te gaan. lijkt mij leerzaam maar ook gezamelijk opdrachten krijgen, die met elkaar te bespreken en daar weer van te leren lijkt mij wel wat. En daarom is het leuk om erbij te gaan en niet via internet. Ik wens je alvast veel plezier en hou ons op de hoogte.
Groet Cat
Ik ben er ook over aan het denken om bij een fotoclub te gaan. lijkt mij leerzaam maar ook gezamelijk opdrachten krijgen, die met elkaar te bespreken en daar weer van te leren lijkt mij wel wat. En daarom is het leuk om erbij te gaan en niet via internet. Ik wens je alvast veel plezier en hou ons op de hoogte.
Groet Cat
Ik heb me ook opgegeven voor een basis cursus digitale fotografie hier in Eindhoven, 20 avonden. Het lijkt me best interessant en voor de kosten hoef je het niet te laten.
Hier een link voor de mensen in en rond Eindhoven:
http://www.cke.nl/algemeen.asp?pg=cursu ... dendekunst
Hier een link voor de mensen in en rond Eindhoven:
http://www.cke.nl/algemeen.asp?pg=cursu ... dendekunst
Laatst gewijzigd door Paul Demo op do jul 12 2007 12:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Arno,
Van een fotocursus weet ik niet veel, maar de fotoclub waar ik op zit praat eigenlijk nooit over de camera, alleen maar over de foto die er uit komt en hoe je die beter kunt maken.
Camera maakt niet uit. Wel hoe je de foto maakt. En dat wordt op een cursus behandeld.
Je kunt het oog voor een mooi plaatje best trainen. Hoewel het voor sommigen makkelijker is dan voor anderen.
Deed wel pijn die uitspraak, zeker voor een gadgetsfreak als ik.
Van een fotocursus weet ik niet veel, maar de fotoclub waar ik op zit praat eigenlijk nooit over de camera, alleen maar over de foto die er uit komt en hoe je die beter kunt maken.
Camera maakt niet uit. Wel hoe je de foto maakt. En dat wordt op een cursus behandeld.
Je kunt het oog voor een mooi plaatje best trainen. Hoewel het voor sommigen makkelijker is dan voor anderen.
Deed wel pijn die uitspraak, zeker voor een gadgetsfreak als ik.

Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ja inderdaad Roelof, laat je vrouw het maar niet horen........
Zelf heb ik onlangs ook een basiscursus gevolgd en heb er veel aan gehad. Overwoog een vervolgcursus, maar Evert is bezig met een fotodoeclub in Noord-Holland en weet zeker met de expertise die hij en anderen mee brengen, dat ik me voorlopid voldoende kan ontwikkelen (grappig woord voor een DSLR bezitter).
Groeten Irwan.
Zelf heb ik onlangs ook een basiscursus gevolgd en heb er veel aan gehad. Overwoog een vervolgcursus, maar Evert is bezig met een fotodoeclub in Noord-Holland en weet zeker met de expertise die hij en anderen mee brengen, dat ik me voorlopid voldoende kan ontwikkelen (grappig woord voor een DSLR bezitter).
Groeten Irwan.
- Roelof
- Clublid
Heb ik niet. (Of moet ik zeggen dat ik nog niet 'gehebt' word.)Pancaran's schreef:Ja inderdaad Roelof, laat je vrouw het maar niet horen.........
De enige factoren die invloed hebben op mijn uitgaven zijn de bank (met een paar onredelijke beperkingen), mijn konijnen en mijn parkieten.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- jvdheuvel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik zit er zelf ook aan te denken om een basiscursus fotografie te gaan volgen... ik woon in Uden en ik kan dan terecht in Uden, Veghel en Boekel op de Volksuniversiteit. De prijs varieert van € 85,00 tot €125,00 voor 8 avonden en 1 praktijkdag op zondag.
Het programma ziet er in ieder geval goed uit. Je leert echt om je camera goed te bedienen.
Ik heb toevallig gisteren ook naar de fotoclub in Uden gebeld en daar werd me ook verteld dat als je lid wil worden, het toch wel handig is als je beslagen ten ijs kan komen... er wordt dus ook aangeraden om echt een cursus te doen zodat je weet hoe je met je camera moet werken. Op de club kan je leren van anderen over hoe je je fotowerk kan verbeteren.
Ik zal moeder de vrouw eens heel erg lief aan gaan kijken vanavond, en dan denk ik wel dat ik me maar snel eens ga inschrijven....
Het programma ziet er in ieder geval goed uit. Je leert echt om je camera goed te bedienen.
Ik heb toevallig gisteren ook naar de fotoclub in Uden gebeld en daar werd me ook verteld dat als je lid wil worden, het toch wel handig is als je beslagen ten ijs kan komen... er wordt dus ook aangeraden om echt een cursus te doen zodat je weet hoe je met je camera moet werken. Op de club kan je leren van anderen over hoe je je fotowerk kan verbeteren.
Ik zal moeder de vrouw eens heel erg lief aan gaan kijken vanavond, en dan denk ik wel dat ik me maar snel eens ga inschrijven....

Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Goh, net dit topic geopend terwijl ik me heb opgegeven voor een fotocursus voor beginners! Ik ga beginnen in Bergen op Zoom bij Ludwig van Hooren. 10 lessen te beginnen in sept t/m mei 2008. Ik moet toch mijn technische kennis eens bijspijkeren (diafragma, sluitertijd etc.) en mijn ervaring is dat ik het beter oppak als het verteld wordt en uitgelegd, dan dat ik het uit een boek leer. Daarnaast zijn er ook wat praktijkdagen en avonden ingepland en wordt ook nog het fotobewerken aangetipt. Ik ben benieuwd en heb er zin an. Als er nog anderen in de buurt van Roosendaal/Bergen op Zoom zijn: er waren nog enkele plaatsen beschikbaar.
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.