Voetbal

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
nelo

Voetbal

Bericht door nelo » zo sep 23 2012 9:40 am

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door roel » zo sep 23 2012 10:40 am

Dag nelo,
Alledrie de foto's stralen actie uit, ik vind echter bij alledrie de achtergrond storend. Op de eerste foto staan de mensen verderop niet naar jouw wedstrijd te kijken maar naar wat anders. Ook de kinderen kijken niet naar de sport maar zijn aan het klauteren. Daardoor lijkt de wedstrijd die jij gefotografeerd hebt niet zo spannend.
Op de tweede foto vind ik de speler waarvan je nog net de benen ziet het beeld verstoren. Ik zou het mooier vinden als hij niet of juist meer zichtbaar zou zijn. De speler op de achtergrond van de derde foto lijkt de verkeerde kant op te rennen. Als zijn actie richting het balgevecht op de voorgrond zou gaan, zou ik de foto spannender vinden. En dan ook wat meer zichtbaar. De belichting vind ik wel goed.

nelo

Bericht door nelo » ma sep 24 2012 9:11 pm

roel schreef:Dag nelo,
Alledrie de foto's stralen actie uit, ik vind echter bij alledrie de achtergrond storend. Op de eerste foto staan de mensen verderop niet naar jouw wedstrijd te kijken maar naar wat anders. Ook de kinderen kijken niet naar de sport maar zijn aan het klauteren. Daardoor lijkt de wedstrijd die jij gefotografeerd hebt niet zo spannend.
Op de tweede foto vind ik de speler waarvan je nog net de benen ziet het beeld verstoren. Ik zou het mooier vinden als hij niet of juist meer zichtbaar zou zijn. De speler op de achtergrond van de derde foto lijkt de verkeerde kant op te rennen. Als zijn actie richting het balgevecht op de voorgrond zou gaan, zou ik de foto spannender vinden. En dan ook wat meer zichtbaar. De belichting vind ik wel goed.

Dank je wel Roel voor je reactie.

Ik vind het zelf ook storend de mensen op de achtergrond. Helaas ontkom je daar niet aan bij amateurvoetbal als de velden naast elkaar liggen.

Die benen op de 2e foto had ik helemaal overheen gekeken, die ga ik proberen weg te werken.

Thanks voor je feedback, ga ze in mijn achterhoofd meenemen volgende keer.

Mell7bergen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Mell7bergen » ma jan 07 2013 10:45 am

Beste Nelo,

Zou jij mij kunnen vertellen met welke lens en met welke diafragma/iso/sluitertijd jij deze foto's genomen hebt? :)
Nikon D7000
Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical
Nikon Nikkor AF-S 55-200mm VR * Nikon Nikkor AF 50mm 1.8D * Nikon Speedlight SB-700
Manfrotto 055XDB + 804RC2
Lowepro Hatchback 22L AW

“Your first 10,000 photographs are your worst.”

nelo

Bericht door nelo » ma jan 07 2013 10:42 pm

Deze foto's zijn gemaakt met de Nikon D300 met daarop een Sigma APO DG 70-200 f 2.8 MACRO HSM

Van foto 1
f 5.6 en 1/1000

Foto 2
f 6.3 en 1/1000

Foto 3
f 3.5 en 1/2000

Foto 1 en 2 ISO 300
Foto 3 ISO 200

guitargeert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door guitargeert » di jan 08 2013 1:03 pm

Mooie actiemomenten vastgelegd, ik zou zelf nog kleinere diafragmawaarden gebruiken om de achtergrond minder nadrukkelijk te maken. Dan isoleer je het onderwerp nog meer.
Prima foto's verder, die D300 is een mooie sportcamera hè? :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”