serienummer
- Frank van de Garde
- Forumlid
serienummer
Weet iemand waar ik de serienummers van AF lenzen kan vinden?
Ik heb een paar objectieven overgenomen, maar de papieren waren er niet meer bij en op de lens zelf kan ik geen nummer vinden.
Ik heb een paar objectieven overgenomen, maar de papieren waren er niet meer bij en op de lens zelf kan ik geen nummer vinden.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Frank van de Garde
- Forumlid
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
- Ed Post
- Clublid
Misschien moet je dan op je diafragmawiel kijken?artto schreef:bij een G-objectief heb je geen diafragmaring. diafragma instellen op je camera-wiel.

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Ik heb een AF-S Nikkor 24-85mm 1 : 3.5-4.5 G objectief, dat ik als voorbeeld hanteer.
Ook ik heb me het schompes gezocht naar het serienummer!
Maar heb het gevonden: aan de bovenkant van het objectief staan in goud de voorgaande gegevens.
Recht hieronder staan nadere gegevens:
[align=center]Nikon
SWM ED IF Aspherical (diameterteken) 67
Made in Japan[/align]Daaronder staat in een piepklein kabouterlettertje het serienummer ingepreegd.
Je kunt het leesbaar maken door er met je vinger een heeeel klein beetje talcpoeder in te wrijven.
Succes, E.M. de Klerk
Oh ja: G-objectieven zouden verboden moeten worden - het ding werkt alleen op mijn F90 in P en S, geloof ik. Maar de scherpte is niet slecht...
Heb het ding voor een prikje op de kop getikt - al was het alleen maar om er over te kunnen meepraten. Van mij alleen info uit de eerste hand!
Ook ik heb me het schompes gezocht naar het serienummer!
Maar heb het gevonden: aan de bovenkant van het objectief staan in goud de voorgaande gegevens.
Recht hieronder staan nadere gegevens:
[align=center]Nikon
SWM ED IF Aspherical (diameterteken) 67
Made in Japan[/align]Daaronder staat in een piepklein kabouterlettertje het serienummer ingepreegd.
Je kunt het leesbaar maken door er met je vinger een heeeel klein beetje talcpoeder in te wrijven.
Succes, E.M. de Klerk
Oh ja: G-objectieven zouden verboden moeten worden - het ding werkt alleen op mijn F90 in P en S, geloof ik. Maar de scherpte is niet slecht...
Heb het ding voor een prikje op de kop getikt - al was het alleen maar om er over te kunnen meepraten. Van mij alleen info uit de eerste hand!
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Houdt het objectief in je hand.
De achterkant van jet objectief laat ik dan naar mijn buik wijzen.
Het objectief houdt ik voor me zoals het ook op de camera zit. Of te wel het kijkglaasje zit boven. Of het focus instel streepje zit aan de bovenkant.
Dan draai ik het objectief op zijn as ongeveer 25 minuten naar rechts.
Het diafragma nummer staat op de diafragma ring.
Bij m'n DX objectief staat het onder Made in Japan.
Het is meestal slecht leesbaar. Ik heb er een leesbril en een bureau lamp voor nodig.
De achterkant van jet objectief laat ik dan naar mijn buik wijzen.
Het objectief houdt ik voor me zoals het ook op de camera zit. Of te wel het kijkglaasje zit boven. Of het focus instel streepje zit aan de bovenkant.
Dan draai ik het objectief op zijn as ongeveer 25 minuten naar rechts.
Het diafragma nummer staat op de diafragma ring.
Bij m'n DX objectief staat het onder Made in Japan.
Het is meestal slecht leesbaar. Ik heb er een leesbril en een bureau lamp voor nodig.
- Frank van de Garde
- Forumlid