Op mijn nieuwe D600 merkte ik dat de 70-200Vr niet meer op kortere afstanden wilde scherpstellen. In plaats van rond de 1.5 meter was het eerder meer dan 2,5 meter voordat de AF wat doet. Wat hij dan doet is prima.
De afstandschaal op de lens lijkt ook letterlijk dit weer te geven, want zelfs manueel wil het ding niet onder de 2.5 meter. Aan de andere kant, op oneindig draai je er ruim overheen.
Iemand dit al eens gehand op dee lens of een ander zoom ? Heb je dat laten repareren en zo ja, voor hoeveel ?
lock
Scherstelrange 70-200VR veranderd:repareren?
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Scherstelrange 70-200VR veranderd:repareren?
Stelt hij ook werkelijk pas scherp op 2.5 meter? Nagemeten?
Als ik dit in eerste instantie zo lees lijkt het dat alleen de afstandschaal verkeerd is komen te staan (venstertje in de lens).
Kan je nog wel op oneindig scherpstellen (en dan niet kijken naar de schaal)?
Lens en camera contacten schoon?
Als het werkelijk defect is moet waarschijnljik de scherpstelmotor vervangen worden en dat loopt aardig in de papieren ben ik bang (€400-600?)
Als ik dit in eerste instantie zo lees lijkt het dat alleen de afstandschaal verkeerd is komen te staan (venstertje in de lens).
Als het werkelijk defect is moet waarschijnljik de scherpstelmotor vervangen worden en dat loopt aardig in de papieren ben ik bang (€400-600?)
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Niet op de mm, maar mijn standard test setup begint altijd op de minimale afstandvan 1.5 meter en daarop deed hij niets. Driepoot verschoven en even vlug 2,5 stappen gemaakt. Schatting dus en dat komt overeen met de schaal.Sharkey schreef:Stelt hij ook werkelijk pas scherp op 2.5 meter? Nagemeten?
Als dat zo zou zijn, dan had ik 1,5 m wel de AF kunnen gebruiken. AF en manueel komen niet eens in de buurt...Sharkey schreef:Als ik dit in eerste instantie zo lees lijkt het dat alleen de afstandschaal verkeerd is komen te staan (venstertje in de lens).
Kontakten zijn schoon.
Maar de motor werkt wel. En goed. Alleen de range waarin hij dat doet lijkt verschoven. Maar zoveel geld ga ik niet in de lens stoppen, dat is wel zeker.Sharkey schreef:Als het werkelijk defect is moet waarschijnljik de scherpstelmotor vervangen worden en dat loopt aardig in de papieren ben ik bang (€400-600?)
-
- Forumlid
Gelukkig geen hoge kosten !
De focus ring is gerepareerd/afgesteld. Bedrag een klein 110 euro dus dat is het allezins waard als dat goed gedaan is. Ik verwacht de lens binennkort terug en dan gan ik hem op de D600 aan de tand voelen.
De focus ring is gerepareerd/afgesteld. Bedrag een klein 110 euro dus dat is het allezins waard als dat goed gedaan is. Ik verwacht de lens binennkort terug en dan gan ik hem op de D600 aan de tand voelen.
-
- Forumlid
Officiele tekst op de reparatiebon: focus unit hersteld.
Kosten 70 euro ex btw en verzendkosten. En hij gaat als een tierelier dus ik ben zeer tevreden!
Kosten 70 euro ex btw en verzendkosten. En hij gaat als een tierelier dus ik ben zeer tevreden!