Deze week had ik een shoot gepland met een oud schoolgenoot. Als thema hebben we business woman gekozen. Ik ben benieuwd wat jullie van de resultaten vinden.

Begin eerst met goed belichte en nabewerkte opnamen. Misschien valt het dan alleszins mee. Door de donkere tint is dit een verkeerd uitgangspunt om te beoordelen.skyfox schreef: Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom de makeup niet goed uitkomt en wat er minder goed zou zijn aan de rode blouse. Kunnen jullie daar wat meer over zeggen?
Misschien komt mijn kritiek te hard over. Dus even wat nuance. Voor de duidelijkheid: ik vind ze best goed gemaakt en duidelijk met zorg. Daarvoor in ieder geval complimenten. Ik denk alleen dat het beter kan gezien je intentie. Mijn opmerkingen gaan vooral over hoe de fotos op mij overkomen. De huid ziet er op mijn scherm 'ruw' uit. En de rode blouse contrasteert enorm met het harde, dichtlopende zwart vind ik. In combinatie met de invulling van je thema (met name het verscheuren en de zonnebril), komt het op mij niet echt over als een 'sophisticated power woman'.skyfox schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom de makeup niet goed uitkomt en wat er minder goed zou zijn aan de rode blouse. Kunnen jullie daar wat meer over zeggen?
Misschien is dat het beeld door mensen die zelf niets met zaken van doen hebben. Een zonnebril alleen buiten als de zon schijnt en de zakenvrouw een afspraak heeft bij bijv. een trendy café op het terras. Maar binnen een zonnebril op is ongeloofwaardig. Zo iemand zou ik niet serieus nemen als zakenvrouw. Zakendoen doe je met een goed stel hersens, niet met een accessoire tegen de zon die binnen niet schijnt.skyfox schreef: Wat ik ook wel grappig vind is dat de 'jetset' zakenvrouw (zonnebril) door veel mensen als een sterke zakenvrouw wordt gezien.
Sterker nog: ik werk in die wereld en binnen de etiquette aldaar is het zelfs 'not done' om binnen een zonnebril te dragen. Als vrouw mag je in zakenomgevingen een zonnebril binnen hooguit als diadeem gebruiken waar een etiquette iets losser is (omgevingen waar je b.v. als man ook niet een das hoeft te dragen). In de nog strakkere omgevingen (financiële wereld, advocatuur, diplomatie) kan zelfs dat niet. Maar in die wereld wordt zelfs de rode blouse nog als overdone gezien. Daar geldt over het algemeen: chique, maar ingetogen.Léon Obers schreef:Misschien is dat het beeld door mensen die zelf niets met zaken van doen hebben. Een zonnebril alleen buiten als de zon schijnt en de zakenvrouw een afspraak heeft bij bijv. een trendy café op het terras. Maar binnen een zonnebril op is ongeloofwaardig. Zo iemand zou ik niet serieus nemen als zakenvrouw. Zakendoen doe je met een goed stel hersens, niet met een accessoire tegen de zon die binnen niet schijnt.skyfox schreef: Wat ik ook wel grappig vind is dat de 'jetset' zakenvrouw (zonnebril) door veel mensen als een sterke zakenvrouw wordt gezien.