sb600
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
het vervelende is dat ik dus nog steeds de flits in mijn aquarium zie... ik ga maar eens vogelen met de sb600 als hoofdflitser op het toestel en de stand van m.... in ieder geval bedankt tot nu toeDe flitser van de D70s activeert de SB-600 echter op het moment van het flitsen van de D70s wordt er geen foto gemaakt, dit gebeurt een fractie later als de SB-600 flitst.

- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
In de R1 close-up flitserset wordt de SG-3IR meegeleverd. dit is een schermpje dat op de flitsschoen gaat en alleen IR doorlaat en geen zichtbaar licht. Daardoor stuur je alleen de andere flitsers aan. Geen idee of dat dingetje ook los te koop is. De dure oplossing is natuurlijk de SU-800, maar daarvoor had je nou juist de commander modus van de pop-up flash....
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- Frans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hallo Rivfader,
Met de SG-3IR lukt het inderdaad, ik gebruik hem zelf ook en het ding is zelfs los te koop.
Er zit een IR filter voor dat ervoor zorgt dat de SB 600 getriggerd wordt, maar de flits tegenhoud.
Je schuift hem in het flitsschoentje zodat het filter voor de ingebouwde flitser komt te zitten.
Het ding heeft een nadeel, je krijgt hem er bijna niet meer af zonder geweld te gebruiken !!.
Ik hem daarom het metalen pennetje, wat voor de borging zorgt, eruit gehaald.
Groeten Frans
Met de SG-3IR lukt het inderdaad, ik gebruik hem zelf ook en het ding is zelfs los te koop.
Er zit een IR filter voor dat ervoor zorgt dat de SB 600 getriggerd wordt, maar de flits tegenhoud.
Je schuift hem in het flitsschoentje zodat het filter voor de ingebouwde flitser komt te zitten.
Het ding heeft een nadeel, je krijgt hem er bijna niet meer af zonder geweld te gebruiken !!.
Ik hem daarom het metalen pennetje, wat voor de borging zorgt, eruit gehaald.
Groeten Frans
- Berend Jan
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Draadloos flitsen D80
Bedankt voor alle antwoorden, maar ik blijf mij dan dus afvragen waarom kan ik dan op mijn camera een
groep ( A-B-C) en een kanaal ( 1-2-3) instellen als toch de interne flitser het commando blijft geven?
Berend Jan.
groep ( A-B-C) en een kanaal ( 1-2-3) instellen als toch de interne flitser het commando blijft geven?
Berend Jan.