Mercedes Silver Arrows Nikon V1 + 10mm 2.8

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Marti58
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Mercedes Silver Arrows Nikon V1 + 10mm 2.8

Bericht door Marti58 » ma okt 15 2012 7:08 am

In het Louwman Museum in Den Haag zijn de silver arrows te zien, voor auto gekken een geweldig event.
Een paar plaatjes die ik gisteren heb gemaakt.

link met wat meer info:
http://www.louwmanmuseum.nl/asp/appmain ... &taalcd=nl

1#
Afbeelding
2#
Afbeelding
3#
Afbeelding
4#
Afbeelding
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

Wiljo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Mercedes Silver Arrows Nikon V1 + 10mm 2.8

Bericht door Wiljo » ma okt 15 2012 9:00 am

Prachtig stukje Mercedes Benz geschiedenis, dank voor het delen hier!
http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma okt 15 2012 9:24 am

Mooie auto's, mooie foto's.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma okt 15 2012 9:48 am

Een hele prestatie van de Louwman-organisatie de Mercedes-Silberpfeile naar Nederland te halen.
Ik ga ook zeker kijken en vastleggen - die auto's kun je niet vaak genoeg zien en beleven.

Heel, heel klein beetje jammer dat de minstens zo spraakmakende concurrerende Auto Unions er niet bij zijn.
Maar Louwman kennende zullen ze die wel voor een volgende tentoonstelling wel proberen te regelen...

En als ik dan bedenk wat er nog in de Porsche- en BMW-collecties staat en in dat prachtige Louwman-museum heel goed tot zijn recht zou komen...

Marti58
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

En advies ga vroeg

Bericht door Marti58 » ma okt 15 2012 10:04 am

want het trekt veel mensen en dan is het moeilijk om de auto's te fotograferen zonder allerlei personen erom heen op je plaatjes te krijgen.

ik was de eerste die ochtend toen was het nog mogelijk.

Ik ga zeker nog een keer met mijn andere camera's.
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma okt 15 2012 10:08 am

Mooie historische automobielen. Zo te zien Duits perfect "über" gerestaureerd. Ik heb zelf meer met doorleefde Italiaanse klassiekers.
In ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga wel een keer kijken en fotograferen, maar niet in de drukke Herfstvakantie.

Marti58
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marti58 » ma okt 15 2012 10:38 am

Skippy schreef:Mooie historische automobielen. Zo te zien Duits perfect "über" gerestaureerd. Ik heb zelf meer met doorleefde Italiaanse klassiekers.
In ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga wel een keer kijken en fotograferen, maar niet in de drukke Herfstvakantie.
Ik heb ook nog wel wat Italiaanse auto's zal die binnenkort ook wel plaatsen.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma okt 15 2012 11:19 am

Wat hier met "Über-restauriert" wordt bedoeld ontgaat me even.
Je kunt een auto niet verder restaureren dan origineel.

Deze auto's zijn in uitmuntende conditie, en daar is niets mis mee.
Ze zien er eigenlijk uit zoals ze er uit zagen toen ze nieuw werden afgeleverd aan de Renn-Abteilung van Mercedes.
Zoals de Nederlandse restaureerder Bart Holland altijd zegt: "Goed is goed, de rest is onzin".

Ze zijn stuk voor stuk rijklaar, je kunt er zo een circuit mee op, wat ook regelmatig gebeurt: denk aan Donington,.

Er is een keuze gemaakt om ze als nieuw te houden, er zullen zeker andere mensen zijn die een meer doorleefd uiterlijk willen zien.
Maar als je als liefhebber van auto-vormgeving puur het ontwerp, de afwerking, het samenspel van techniek en verpakking wilt kunnen zien is het helemaal niet zo gek als een auto er uit ziet zoals hij bedoeld was, zoals hij ooit de fabriek verlaten heeft.

arjan916
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door arjan916 » ma okt 15 2012 1:04 pm

emdeklerk schreef:Wat hier met "Über-restauriert" wordt bedoeld ontgaat me even.

Ze zien er eigenlijk uit zoals ze er uit zagen toen ze nieuw werden afgeleverd aan de Renn-Abteilung van Mercedes.
Zoals de Nederlandse restaureerder Bart Holland altijd zegt: "Goed is goed, de rest is onzin".

Ze zijn stuk voor stuk rijklaar, je kunt er zo een circuit mee op, wat ook regelmatig gebeurt: denk aan Donington,.

Er is een keuze gemaakt om ze als nieuw te houden, er zullen zeker andere mensen zijn die een meer doorleefd uiterlijk willen zien.
Maar als je als liefhebber van auto-vormgeving puur het ontwerp, de afwerking, het samenspel van techniek en verpakking wilt kunnen zien is het helemaal niet zo gek als een auto er uit ziet zoals hij bedoeld was, zoals hij ooit de fabriek verlaten heeft.
Het woord "Über-restauriert" kun je ook lezen als 'beter dan de fabriek ooit heeft gemaakt' denk ik.
Het is jarenlang bijna een obsessie van veel restaurateurs geweest om het eindprodukt (veel) beter / mooier te maken dan dat het origineel ooit is geweest.
En natuurlijk is een gerestaureerd exemplaar vaak voorzien van een nieuw verflaagje, maar dat wil niet zeggen dat het totaalpakket helemaal dood-gerestaureerd hoeft te zijn.
Wat m.i. ook bij een aantal van deze (recreations) Silberpfeile is gedaan.
Ik heb bijna alle Silberpfeillen al eens gezien en gehoord (o.a. Goodwood Revival) maar vele zijn met onnavolgbare precieze bodywork en lakwerk utgewerkt dat het haast onmogelijk en onwaarschijnlijk is dat ze ooit zo de fabriek hebben verlaten.
Nog een voorbeeld, de Ralph Lauren Collection, deze wagens zijn zo overgerestaureerd en optisch zo volmaakt afgewerkt, dat zelfs het huidige Rolls er nog een puntje aan kan zuigen...onwaarschijnlijke spiegels zijn de plaatwerkdelen geworden.
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma okt 15 2012 1:34 pm

arjan916 schreef:
emdeklerk schreef:Wat hier met "Über-restauriert" wordt bedoeld ontgaat me even.

Het woord "Über-restauriert" kun je ook lezen als 'beter dan de fabriek ooit heeft gemaakt' denk ik.
Het is jarenlang bijna een obsessie van veel restaurateurs geweest om het eindprodukt (veel) beter / mooier te maken dan dat het origineel ooit is geweest.
En natuurlijk is een gerestaureerd exemplaar vaak voorzien van een nieuw verflaagje, maar dat wil niet zeggen dat het totaalpakket helemaal dood-gerestaureerd hoeft te zijn.
Wat m.i. ook bij een aantal van deze (recreations) Silberpfeile is gedaan.
Ik heb bijna alle Silberpfeillen al eens gezien en gehoord (o.a. Goodwood Revival) maar vele zijn met onnavolgbare precieze bodywork en lakwerk utgewerkt dat het haast onmogelijk en onwaarschijnlijk is dat ze ooit zo de fabriek hebben verlaten.
Nog een voorbeeld, de Ralph Lauren Collection, deze wagens zijn zo overgerestaureerd en optisch zo volmaakt afgewerkt, dat zelfs het huidige Rolls er nog een puntje aan kan zuigen...onwaarschijnlijke spiegels zijn de plaatwerkdelen geworden.
Dat is inderdaad de insteek achter mijn reactie. Goed beargumenteerd Arjan.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma okt 15 2012 1:44 pm

Duidelijk.
Overigens deel ik niet je mening dat (enige van) deze Mercedessen "recreations" zijn. Ze zijn voor zo ver ik weet alle origineel.
Daimler-Benz heeft het geluk gehad zich na de Tweede Wereldoorlog in de westelijke zone te bevinden, zodat alle auto's de oorlog overleefd hebben.

Auto Union uit Saksen (Oost-zone) was niet zo gelukkig; vrijwel hun gehele collectie race-auto's is in handen van de Russen gevallen en verdeeld onder technische universiteiten of of erger. Met heel veel moeite zijn een paar van die auto's in delen opgespoord en opnieuw opgebouwd.
De Amerikaanse-Russiche miljonair Karassik en de Duitser Martin Schroeder hebben zich hiervoor zeer ingezet, al in de jaren zeventig.
De verhalen van de volstrekt illegale acties om die spullen uit Sovjet-Rusland te smokkelen doen niet onder voor de beste spionage-romans....
De door hen gevonden, vaak halfvernielde en incomplete D-Typs zijn door Audi en het Engelse bedrijf Crostwaite & Gardiner top-gerestaureerd en opnieuw opgebouwd, waarbij veel onderdelen en plaatwerk nieuw moesten worden gefabriceerd.
Zelfs heeft Crostwaite & Gardiner enige C-Typs geheel nieuw gebouwd, waarbij ook de V16-motorblokken en krukassen volgens de oude specificaties nieuw zijn gegoten en gedraaid. Een absolute topprestatie, waarvoor Audi naar verluidt 7 miljoen Euro heeft betaald.
Ook zijn er nog wel twee originele C-Typs, één die gevonden werd in een museum in Riga, de andere het kale exemplaar uit het Deutsches Museum in München. Zie het Audi/Auto Union fabrieksmuseum in Ingolstadt, het Museum Mobile.

Hopelijk komen er ook nog eens Auto Unions naar Den Haag...

Het voorbeeld van de Ralph Lauren-collectie vind ik niet opgaan; die auto's dienen alleen maar om het concours in Pebble Beach te winnen, bij wijze van spreken. Nogmaals: de Mercedessen zijn weliswaar in puike conditie, maar moeten vaak wel werken voor de kost....

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma okt 15 2012 1:57 pm

Interessante historische aanvulling van emdeklerk, waarvoor dank.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di okt 16 2012 6:15 pm

Ben geweest vandaag, heb weer eens goed gekeken (ik had ze al eerder gezien), en de auto's zijn zeker niet "Über-Restauriert".
Ze zijn simpelweg in uitstekende conditie, maar cosmetisch zeker niet volmaakt.
Daarvoor moet je verder kijken in het museum, bijvoorbeeld naar de Mercedes-Benz met Saoutchik-carrosserie, die dermate top-gerestaureerd is dat hij dit jaar in Pebble Beach heel hoge ogen gooide.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”