Een paar plaatjes die ik gisteren heb gemaakt.
link met wat meer info:
http://www.louwmanmuseum.nl/asp/appmain ... &taalcd=nl
1#

2#

3#

4#

Ik heb ook nog wel wat Italiaanse auto's zal die binnenkort ook wel plaatsen.Skippy schreef:Mooie historische automobielen. Zo te zien Duits perfect "über" gerestaureerd. Ik heb zelf meer met doorleefde Italiaanse klassiekers.
In ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga wel een keer kijken en fotograferen, maar niet in de drukke Herfstvakantie.
Het woord "Über-restauriert" kun je ook lezen als 'beter dan de fabriek ooit heeft gemaakt' denk ik.emdeklerk schreef:Wat hier met "Über-restauriert" wordt bedoeld ontgaat me even.
Je kunt een auto niet verder restaureren dan origineel.
Deze auto's zijn in uitmuntende conditie, en daar is niets mis mee.
Ze zien er eigenlijk uit zoals ze er uit zagen toen ze nieuw werden afgeleverd aan de Renn-Abteilung van Mercedes.
Zoals de Nederlandse restaureerder Bart Holland altijd zegt: "Goed is goed, de rest is onzin".
Ze zijn stuk voor stuk rijklaar, je kunt er zo een circuit mee op, wat ook regelmatig gebeurt: denk aan Donington,.
Er is een keuze gemaakt om ze als nieuw te houden, er zullen zeker andere mensen zijn die een meer doorleefd uiterlijk willen zien.
Maar als je als liefhebber van auto-vormgeving puur het ontwerp, de afwerking, het samenspel van techniek en verpakking wilt kunnen zien is het helemaal niet zo gek als een auto er uit ziet zoals hij bedoeld was, zoals hij ooit de fabriek verlaten heeft.
Dat is inderdaad de insteek achter mijn reactie. Goed beargumenteerd Arjan.arjan916 schreef:Het woord "Über-restauriert" kun je ook lezen als 'beter dan de fabriek ooit heeft gemaakt' denk ik.emdeklerk schreef:Wat hier met "Über-restauriert" wordt bedoeld ontgaat me even.
Je kunt een auto niet verder restaureren dan origineel.
Deze auto's zijn in uitmuntende conditie, en daar is niets mis mee.
Ze zien er eigenlijk uit zoals ze er uit zagen toen ze nieuw werden afgeleverd aan de Renn-Abteilung van Mercedes.
Zoals de Nederlandse restaureerder Bart Holland altijd zegt: "Goed is goed, de rest is onzin".
Ze zijn stuk voor stuk rijklaar, je kunt er zo een circuit mee op, wat ook regelmatig gebeurt: denk aan Donington,.
Er is een keuze gemaakt om ze als nieuw te houden, er zullen zeker andere mensen zijn die een meer doorleefd uiterlijk willen zien.
Maar als je als liefhebber van auto-vormgeving puur het ontwerp, de afwerking, het samenspel van techniek en verpakking wilt kunnen zien is het helemaal niet zo gek als een auto er uit ziet zoals hij bedoeld was, zoals hij ooit de fabriek verlaten heeft.
Het is jarenlang bijna een obsessie van veel restaurateurs geweest om het eindprodukt (veel) beter / mooier te maken dan dat het origineel ooit is geweest.
En natuurlijk is een gerestaureerd exemplaar vaak voorzien van een nieuw verflaagje, maar dat wil niet zeggen dat het totaalpakket helemaal dood-gerestaureerd hoeft te zijn.
Wat m.i. ook bij een aantal van deze (recreations) Silberpfeile is gedaan.
Ik heb bijna alle Silberpfeillen al eens gezien en gehoord (o.a. Goodwood Revival) maar vele zijn met onnavolgbare precieze bodywork en lakwerk utgewerkt dat het haast onmogelijk en onwaarschijnlijk is dat ze ooit zo de fabriek hebben verlaten.
Nog een voorbeeld, de Ralph Lauren Collection, deze wagens zijn zo overgerestaureerd en optisch zo volmaakt afgewerkt, dat zelfs het huidige Rolls er nog een puntje aan kan zuigen...onwaarschijnlijke spiegels zijn de plaatwerkdelen geworden.