Beste forum leden
Even over voorkeur van de kleurstand instelling Adobe RGB op de D 200
hoe heeft u hem ingestelt op I - II of III wat is u voorkeur .
Groeten Ton .
Kleurstand op de D200 .
- ton
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kleurstand op de D200 .
Groeten Ton .
Ik ben gewend de kleur zelf te corrigeren. Daarom voor mij Adobe RGB (en ja als het naar web moet en dergelijke dan kan het daar niet blijven, ik weet het (maar dan nog archiveer ik het niet zo
) Op basis van de handleiding kwam ik vervolgens tot de keuze mode II (zonder dat ik nu echt boven water heb kunnen krijgen wat dat betekent).
(Wel even nog wat geexperimenteerd met een demo Capture NX omdat je daarin een en ander zelf gemakkelijk kunt uitproberen.)
Maar ik merkte al dat het gevoelig ligt hier... toen ik probeerde uit te vissen waarom Photoshop in het geval van mijn keuze het ingesloten profiel niet wenst te zien. Die discussie liep hier:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=4235
Ik ben echter behoorlijk eigenwijs. En ik kom er wel achter... vroeg of laat.

(Wel even nog wat geexperimenteerd met een demo Capture NX omdat je daarin een en ander zelf gemakkelijk kunt uitproberen.)
Maar ik merkte al dat het gevoelig ligt hier... toen ik probeerde uit te vissen waarom Photoshop in het geval van mijn keuze het ingesloten profiel niet wenst te zien. Die discussie liep hier:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=4235
Ik ben echter behoorlijk eigenwijs. En ik kom er wel achter... vroeg of laat.
bij mij is deze ingesteld op RGB ivm nabewerking in photoshop
gezien het feit dat je de kleuren hier beter kunt bijwerken als wanneer deze op sRGB staat (op advies van mijn mede club leden).
als deze op sRGB staat dan komen de kleuren al vrij hard over en wordt met nabewerking in jpeg al snel niet mooi.
gezien het feit dat je de kleuren hier beter kunt bijwerken als wanneer deze op sRGB staat (op advies van mijn mede club leden).
als deze op sRGB staat dan komen de kleuren al vrij hard over en wordt met nabewerking in jpeg al snel niet mooi.