Iemand tips om paarden te fotograferen met nikon
Iemand tips om paarden te fotograferen met nikon
Hey,
Ik fotografeer vooral paarden maar heb vaak het probleem bij foto's tijdens het rijden en als ze in de weide lopen
Kortom actiefoto's dat ze niet zuiver zijn en schemeren
Ik heb een nikon coolpix p510
Is er iemand die weet op welke instellingen ik deze moet zetten bij :
Buiten fotograferen
-bewolkt
-zonnig
Binnen fotograferen.
En voor springfoto's
Alvast bedankt
Mvg stefie
Ik fotografeer vooral paarden maar heb vaak het probleem bij foto's tijdens het rijden en als ze in de weide lopen
Kortom actiefoto's dat ze niet zuiver zijn en schemeren
Ik heb een nikon coolpix p510
Is er iemand die weet op welke instellingen ik deze moet zetten bij :
Buiten fotograferen
-bewolkt
-zonnig
Binnen fotograferen.
En voor springfoto's
Alvast bedankt
Mvg stefie
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Iemand tips om paarden te fotograferen met nikon
Hi Stefie,
welkom hier iig. Ik ken de camera niet, dus kan je met de instellingen niet helpen.
Maar probeer de camera eens mee te trekken met de beweging van het paard en dan foto te maken, waardoor de omgeving bewegingsonscherpte krijgt en het paard scherp blijft.
Hiervoor zul je iets van een sportstand oid moeten kiezen.
welkom hier iig. Ik ken de camera niet, dus kan je met de instellingen niet helpen.
Maar probeer de camera eens mee te trekken met de beweging van het paard en dan foto te maken, waardoor de omgeving bewegingsonscherpte krijgt en het paard scherp blijft.
Hiervoor zul je iets van een sportstand oid moeten kiezen.
Marcel
Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)
Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Stefie, begrijp je een beetje wat erbij komt kijken bij het maken van een foto ?
Ik bedoel er zijn best wat verschillende aanleidingen waardoor je onscherpe foto's hebt en het is met niet helemaal duidelijk wat het probleem is, misschien kun je eens een foto plaatsen waar je ontevreden mee bent dan kunnen we je helpen.
Heel kort door de bocht komt het erop neer dat de tijd om een foto te maken kan variëren. Hoe sneller je de foto maakt hoe minder kans op een bewogen foto. Volgens mij zit er op de P510 een scene voorkeur, heb je die wel eens op het rennende mannetje gezet ? dat is een zogenaamde sportstand waarbij 'snelle' foto's worden gemaakt. Er zijn nog veel meer instellingen maar ik zou zeggen voor actiefoto's deze instelling gebruiken.
Ook in het boekje zul je veel informatie vinden.Stukje bij stukje leren en begrijpen wat er gebeurd.
Ik bedoel er zijn best wat verschillende aanleidingen waardoor je onscherpe foto's hebt en het is met niet helemaal duidelijk wat het probleem is, misschien kun je eens een foto plaatsen waar je ontevreden mee bent dan kunnen we je helpen.
Heel kort door de bocht komt het erop neer dat de tijd om een foto te maken kan variëren. Hoe sneller je de foto maakt hoe minder kans op een bewogen foto. Volgens mij zit er op de P510 een scene voorkeur, heb je die wel eens op het rennende mannetje gezet ? dat is een zogenaamde sportstand waarbij 'snelle' foto's worden gemaakt. Er zijn nog veel meer instellingen maar ik zou zeggen voor actiefoto's deze instelling gebruiken.
Ook in het boekje zul je veel informatie vinden.Stukje bij stukje leren en begrijpen wat er gebeurd.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Ok zal ik eens proberen maar ik zoek vooral de sluitertijd en diafragma enzo bij die weersomstandigheden enzo
- a90
- Forumlid
De optimale sluitertijd is van vele factoren afhankelijk maar ik probeer voor bewegende mensen / dieren altijd een ondergrens van 1/500e aan te houden en bij voorkeur nog sneller. Je kunt dan het beste de S stand gebruiken en ISO auto aanzetten.Stefie schreef:Ok zal ik eens proberen maar ik zoek vooral de sluitertijd en diafragma enzo bij die weersomstandigheden enzo
Ok maar hoe kan je hier een foto plaatsen
- a90
- Forumlid
Even hier lezen, daar staat het uitgelegd.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=14475" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=14475" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Marcel
Ik heb mijn toestel nog niet zo lang maar met dingen te lezen erover ben ik al een stuk verder en snap ik ook sommige functies die ik niet kende al een beetje maar met dat ik veel zie dat het diafragma,sluitertijd en iso een grote rol speelt ben ik op zoek naar mensen die weten op welke tijden enzo je het ongeveer bij die omstandigheden kan zettena90 schreef:Stefie, begrijp je een beetje wat erbij komt kijken bij het maken van een foto ?
Ok Dankje ik zal er zo snel mogelijk plaatsena90 schreef:Even hier lezen, daar staat het uitgelegd.
- a90
- Forumlid
Steffie, ik begrijp je vraag maar dat is nog niet zomaar uitgelegd. Er is geen standaard lijstje die je kunt opschrijven en altijd zal werken. Iedere licht situatie is anders zo ook de instellingen. Op een klaarlichte dag kun je misschien wel met 1/2000e fotograferen maar als het donker is of je staat binnen in de bak dan is het allemaal al weer heel anders en kun je niet met die 1/2000e aan de slag.Stefie schreef:ben ik op zoek naar mensen die weten op welke tijden enzo je het ongeveer bij die omstandigheden kan zetten
Als bewegingsonscherpte het probleem is probeer de snelheid van de foto's zo snel mogelijk te houden om beweging tegen te gaan. Als je daarvoor de S stand gebruikt dan zal het diafragma zichzelf aanpassen en hetzelfde kun je doen met auto-iso.
Ja zoiets bedoel ik en beetjea90 schreef:Steffie, ik begrijp je vraag maar dat is nog niet zomaar uitgelegd. Er is geen standaard lijstje die je kunt opschrijven en altijd zal werken. Iedere licht situatie is anders zo ook de instellingen. Op een klaarlichte dag kun je misschien wel met 1/2000e fotograferen maar als het donker is of je staat binnen in de bak dan is het allemaal al weer heel anders en kun je niet met die 1/2000e aan de slag.Stefie schreef:ben ik op zoek naar mensen die weten op welke tijden enzo je het ongeveer bij die omstandigheden kan zetten
Als bewegingsonscherpte het probleem is probeer de snelheid van de foto's zo snel mogelijk te houden om beweging tegen te gaan. Als je daarvoor de S stand gebruikt dan zal het diafragma zichzelf aanpassen en hetzelfde kun je doen met auto-iso.
Nog een tip: lees het boek "Paardenfotografie" geschreven door Femke Puijman waarin het allemaal heel precies wordt uitgelegd. Zij geeft ook workshops.
Als je bij google zoekt op 'Hypo Focus' , kom je vanzelf op haar website.
Als je bij google zoekt op 'Hypo Focus' , kom je vanzelf op haar website.