Alle foto's genomen met een Nikkor 70-300mm en onbewerkt.
Tips en trucks zijn welkom.

USAF F-16

BAF F-16 "geox"

KLu F-16

Italiaanse Tornado
Ik dacht, laat er er eentje aanpakken.plincky schreef:Bewerken! Niet bewerkte foto is een foto waar meer in zit....
Is hetzelfde als met foto's, moet je ook leren.3100 schreef:Met bewerken heb ik 0,0 ervaring. Wat zou hier aan te bewerken zijn?
Ik heb me de laatste maanden enkel toegelegd op het proberen van mooie foto's voor elkaar te krijgen.
Dat lukt nu aardig, denk ik. Hoe nu verder?
@ drnjstj, hoe heb je dit gedaan, zie er mooi uit.
Ik heb het in 1 minuutje gedaan als voorbeeldje.Aad1960 schreef:@ drnjstj
Je hebt teveel verscherping op de foto toegepast, kijk maar eens onder een andere hoek naar je scherm dan zie je duidelijk een witte lijn om de contouren.
Eenzelfde effect krijg je overigens ook als er teveel contrast wordt toegepast, de scherpe wiite contourlijn wordt dan een vage witte "halo".
Een foto kan je ook alleen maar goed bewerken als je start met een goede foto.... dus je begin is goed. De foto's zijn niet slecht hoor.3100 schreef:Ook de foto's kunnen nog verbeterd worden vandaar ook dat ik me totaal nog niet op het bewerken heb toegelegd, tot nu toe.
En wauw ik dacht dat ik redelijke foto's had, maar als ik die bewerkingen zie is het nog veel mooier.
Met RAW werk ik nog niet, maar ga het zeker uitzoeken.
Ik heb het in 1 minuutje gedaan als voorbeeldje.drnjstj schreef:Aad1960 schreef:@ drnjstj
Je hebt teveel verscherping op de foto toegepast, kijk maar eens onder een andere hoek naar je scherm dan zie je duidelijk een witte lijn om de contouren.
Eenzelfde effect krijg je overigens ook als er teveel contrast wordt toegepast, de scherpe wiite contourlijn wordt dan een vage witte "halo".
Dat word een beetje moeilijk als je geen foto's van de basis /mil. bouwwerken mag maken (strafbaar) en ik ben maar beperkt tot een kleine zandpadje.Replay schreef:Mijn tip: Als je foto's plaatst,probeer dan variatie te laten zien. Nu zijn het 4 dezelfde foto's.
Groeten Roel.