Hähnel Giga T Pro II doet het niet op D90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
rhertel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Hähnel Giga T Pro II doet het niet op D90

Bericht door rhertel » do okt 25 2012 4:26 pm

Ik heb afgelopen maandag in Duitsland een Hähnel Giga T Pro II afstandsbediening gekocht, maar krijg hem op mijn D90 niet aan de praat..... :? :cry:
Ik zet de receiver op de flitsschoen, sluit hem via de kabel aan op de GPS/accesoire aansluiting, zorg ervoor dat de receiver en de transmitter op hetzelfde channel staan, druk op de transmitter op de ontspanknop, zie de led op de receiver groen en rood worden, maar er wordt geen foto gemaakt. Ook als ik de transmitter via de kabel direct aansluit op de GPS/accesoire aansluiting dan gebeurt er niks.
Moet ik nog iets in het menu van de D90 activeren of zo?

Groeten, Robert.
D90 | MB-D80 | 18-105 VR | 70-300 VR | B&W ND110

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: Hähnel Giga T Pro II doet het niet op D90

Bericht door ReneG » do okt 25 2012 6:42 pm

Nee juist niet. Je hebt je D90 toch niet toevallig op de stand voor 'afstandsbediening' gezet he? Die stand is nl. bedoeld voor de Nikon IR afstandsbediening, niet voor de bekabelde versies.
Spul waarmee je foto's maakt...

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » do okt 25 2012 7:26 pm

Ook even checken in welke modus de giga t staat: direct opname maken, interval of timer. heb zelf de giga t pro ( niet versie 2 ) en die werkt perfect. mooi voor o.a timelapse opnames.
Nikon Z Z & de maskers

rhertel
Forumlid
Forumlid

Bericht door rhertel » do okt 25 2012 8:22 pm

Ok, ik ben erachter wat het was. Ik had het kabeltje niet diep genoeg in de receiver gedrukt..... :oops: :oops: :oops:
Ik vond het kabeltje al wat losjes zitten maar was bang dat als ik hem er dieper in zou duwen ik de receiver kapot zou drukken.

Ik zag net op dit forum een post uit 2011 van iemand die problemen had met een Hähnel TF Combi. De symptomen die hij beschrijft leken op die die ik ook had. Misschien lag het bij hem ook aan de kabel?
Als iemand dus nog eens problemen met een Hähnel apparaat heeft; eerst de kabel er zo diep indrukken totdat je denkt dat je hem kapot maakt!
Dank voor de antwoorden. Ik ga long exposure foto's maken... :D :D
D90 | MB-D80 | 18-105 VR | 70-300 VR | B&W ND110

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”