Windows 8 compatibiliteit
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Windows 8 compatibiliteit
Is er al wat bekend over compatibiliteit van programma' op Windows 8 zoals Photoshop of Capture nx en zo ?
Ben benieuw of dat wel net zo draait als op Windows 7.
Anders word het tzt voor elke fotograaf toch een Imac
Ben benieuw of dat wel net zo draait als op Windows 7.
Anders word het tzt voor elke fotograaf toch een Imac
Laatst gewijzigd door Tom van Hell op vr okt 26 2012 7:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Windows 8 compatibiliteit
Beste Tom,
Reken maar dat Nikon dat "centraal" gaat testen,
maar bij eerdere wisselingen is gebleken dat dat niet altijd even tijdig of correct wereldkundig gemaakt wordt.
Groeten, GIjs
Reken maar dat Nikon dat "centraal" gaat testen,
maar bij eerdere wisselingen is gebleken dat dat niet altijd even tijdig of correct wereldkundig gemaakt wordt.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hier dan een goede tip.
Gewoon ff wachten met die Windows 8 op je pc te installeren.
Zekers 2 jaar dat doen, dan kan je zekers er op rekenen, dat de meeste problemen opgelost zijn.
Zekers 2 jaar dat doen, dan kan je zekers er op rekenen, dat de meeste problemen opgelost zijn.
-
- Forumlid
Tja, de eerste 2 jaar moet je ook geen D3200, D600 of D800 kopen.
Windows 8 is in grote lijnen een geoptimaliseerde Windows 7, met daarbij de nieuwe “Metro” GUI.
Alle drivers en software van windows 7 werken gewoon, ik ben nog niets tegen gekomen wat niet werkt.
Opstarten is stukken sneller, en het voelt allemaal wat sneller aan.
Voor het foto bewerken zelf hoef je geen verbeteringen te verwachten.

Windows 8 is in grote lijnen een geoptimaliseerde Windows 7, met daarbij de nieuwe “Metro” GUI.
Alle drivers en software van windows 7 werken gewoon, ik ben nog niets tegen gekomen wat niet werkt.
Opstarten is stukken sneller, en het voelt allemaal wat sneller aan.
Voor het foto bewerken zelf hoef je geen verbeteringen te verwachten.
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Denk je nou echt dat ze Windows uitbrengen waar geen CS op kan draaien? Wel een grapje van je toch?Tom van Hell schreef: Ben benieuw of dat wel net zo draait als op Windows 7.
Over mijn lijk, dan maar stoppen met fotograferenTom van Hell schreef: Anders word het tzt voor elke fotograaf toch een Imac

- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Casanova56 schreef:Hier dan een goede tip.
dus je denkt dat ik nu windows 95 wel kan verlaten ?

ik draai al enige weken versie 8, alle nikon gerelateerde software die ik ken geeft geen problemen.
Dat geldt tevens voor de Adobe pakketten
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Heeft het verschil met het ontbreken van een Start-menu tegenover extra app. achtige icoontjes op het bureaublad nog specifieke voor- of nadelen dat Windows 8 ?
Vriendelijke groet, Léon Obers
- JvdKooij
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik vind het er in ieder geval niet uitzienLéon Obers schreef:Heeft het verschil met het ontbreken van een Start-menu tegenover extra app. achtige icoontjes op het bureaublad nog specifieke voor- of nadelen dat Windows 8 ?

Groetjes,
Jaap
Jaap
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
De tegeltjes staan voor 'apps' zoals we die ook van de smartphone kennen.
Dus een tegeltje voor het weer, je email etc etc. Los van de persoonlijke smaak levert het geen voor- of nadelen op.
De vormgeving is snel terug te brengen naar de windows 7 look middels 'classic shell'
freeware:
link
http://classicshell.sourceforge.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus een tegeltje voor het weer, je email etc etc. Los van de persoonlijke smaak levert het geen voor- of nadelen op.
De vormgeving is snel terug te brengen naar de windows 7 look middels 'classic shell'
freeware:
link
http://classicshell.sourceforge.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Win 8 is ook meer ontworpen voor gebruik met een touchscreen. Dus pc met touchscreen , tablet of smartphone.
-
- Forumlid
Het oude buroblad is er nog gewoon.Léon Obers schreef:Heeft het verschil met het ontbreken van een Start-menu tegenover extra app. achtige icoontjes op het bureaublad nog specifieke voor- of nadelen dat Windows 8 ?
Het startmenu is vervangen door het scherm met tegeltjes.
Ik vind het wel makkelijk en overzichtelijk, een schoon scherm met alle programma's en veel gebruikte links, en een desktop met alle rotzooi en tijdelijke bestanden.
Een groot voordeel als je maar met een beperkt aantal programma's werkt, en erg makkelijk als je veel met een tekentablet doet.
Als je juist veel met het startmenu werkt is het minder voordelig. Maar er zijn veel programma's om het WinXP startmenu terug te brengen (Dat van Win7 was niet erg fijn om mee te werken).
De grote winst van Win8 zit hem in de opstartsnelheid, en het geheugen management. Win8 boot 3 tot 4 keer zo snel als Win7, er is bijna geen verschil meer tussen hybernate en volledig uit zetten. Wisselen tussen programma's en exporteren van LR4 naar CS6 gaat een stuk sneller heb ik het idee.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
plincky schreef:Win 8 is ook meer ontworpen voor gebruik met een touchscreen. Dus pc met touchscreen , tablet of smartphone.
Dat is niet helemaal volledig, er zijn namelijk vier versies van windows 8
- Windows 8,
- Windows 8 Pro,
- Windows 8 Enterprise en Windows RT.
De laatstgenoemde versie draait uitsluitend op tablets met een ARM-processor
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Zover ik weet is win 8 ontworpen voor de touchscreen markt, en natuurlijk hebben ze er ook een pc versie van gemaakt. Een paar aanpassingen erin en zo kunnen ze weer geld verdienen. iedereen weer van win7 naar win8.
Dit is wat ik heb vernomen van een goede kennis die nauwe banden heeft met Windows. dus als ik het fout heb hoor ik dat graag.
Dit is wat ik heb vernomen van een goede kennis die nauwe banden heeft met Windows. dus als ik het fout heb hoor ik dat graag.

- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Personen met nauwe connecties met microsoft..., daar kan ik niet tegenop