Ik ben ook een paarden en honden in actie fotograaf.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een lens die naar wide angle zoomt, geen flatteuze fotos geeft op die wide angle stand.
Dieren krijgen veel te grote hoofden en misvormde lijven...
In jouw geval met een D7000 praten we over een DX sensor dus moet je niet onder de 35mm zoom gaan om dat te te voorkomen.
Daarnaast is een hoge sluitertijd kunnen halen van belang om bewegingsonscherpte te voorkomen, 2.8 lens, liefst over het gehele zoombereik, is dan geen overbodige luxe. Dan wil je ook nog een lekker kunnen inzoomen en of een sterk bokeh creeeren voor objectisolatie en dramatischer effect.
De beste lens zou je zeggen is nu de 70-200 VRII, maar is overkill op een DX camera.
Ik heb zelf jaren gefotografeerd met een Nikkor 80-200 2.8AFS op een D70
Klik
HIER voor de review van Ken Rockwell
Dit is wellicht de beste zoom van Nikon in dit bereik zonder VR maar wél met AFS dus interne scherpstelmotor en dus erg snel.
VR heb je ook niet nodig met dynamische dierenfotografie, alleen goede sluitertijden.
Dit objectief is sporadisch te vinden op de tweedehandsmarkt en is te kopen voor €900 en is dus voor jouw budget de beste compromis.
Klik
HIER voor een sessie die ik in die tijd geschoten heb in o.a. een binnenbak met deze lens op de D70.
Verder zijn er nog alternatieven:
- Nikkor 70-200 2.8 VRI, ca. €1350 gebruikt en wellicht boven je budget maar wel een machtig objectief met nog meer bereik en VR.
- Nikkor 80-200 2.8 AF (dus zonder interne scherpstelmotor) ca. € 750 gebruikt. Wel ook een draaizoom, je wilt geen schuifzoom.
- Tamron 70-200 2.8, € 700 nieuw (?) kwaliteit mij onbekend.
- Sigma 70-200 2.8, € 900 nieuw (?) kwaliteit mij onbekend
Succes ermee !