Toch ben ik nieuwschierig hoe deze het in de tests heeft gedaan, kijk, het is al een oudje en bijv. Photozone.de heeft geen test van dit zoom-objectief op z'n site staan. En dát is wat ik nou zo graag had gezien, de resolutie bij 35, 50 en 70 mm bij de div. diafragma's van 2.8 tot 11 (met die staafdiagrammen zoals Photozone dat doet).
Dus: Heeft iemand testresultaten van het objectief AF 35-70 mm f/2,8 D ?
Omdat ik waarschijnlijk over zal gaan op de D600 vraag ik me af of dit objectief mee kan met de hoogwaardigheid vande D600/800, m.a.w. kan deze 35-70mm nog tippen aan de 24-70 f/2.8 van 1400 EUROMANNEN waar iedereen zo lyrisch over is.
In Braakhuis' lijst staat mijn 35-70 toch mooi met een 8,5 en da's niet mis

Test het eens uit zou je zeggen, dan weet je het. Tuurlijk! Echter, ik ken niemand met een 24-70mm f/2.8 (en heb ook nog geen D600).
Eerst maar eens checken wat de ervaringsdeskundigen hierover te melden hebben.
Is er iemand die de 35-70 en de 24-70 heeft? of de 35-70 gehad en nu de 24-70?
Ik heb ook eens een stapje lager gekeken, bijv. de 24-85mm f/3.5-4.5 VR, die staat wel op photozone.de. Oef, dan moet je als je op 85 mm fotografeert toch mi-ni-maal knijpen tot f/5.6 om in de hoeken van het beeld acceptabele resolutie over te houden.
Heb nog een prime liggen, de 20mm f/2.8, die kan het tekort beneden de 35mm aanvullen, maar ja dan moet je wel gaan wisselen voor een overallshot als de bruid en bruidegom door de rijstregen naar buiten komen...