photo shoot

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
martboven1994

photo shoot

Bericht door martboven1994 » wo nov 21 2012 8:50 pm

1 Afbeelding
2 Afbeelding
3 Afbeelding

graag uw reactie.
groetjes mart

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: photo shoot

Bericht door weimaraner » wo nov 21 2012 9:25 pm

Poses zijn leuk maar verder zie ik toch een paar dingen die mij opvallen:

1. de compositie oogt wat raar. Het hek of wat het ook is waar het model op zit is net met een klein randje over de hele breedte van het beeld te zien maar te weinig om te herkennen wat het is - daardoor komt het juist wat storend over. Verder is het model bij de knieën "afgesneden", iets dat meestal niet het meest charmante effect oplevert. Ik weet ook niet wat er in de nabewerking gedaan is en of dit de originele achtergrond is maar er zitten wat vreemde artefacten om het model (een soort halo) - o.a. goed te zien boven haar rechterschouder. Verder ook wat rare soortgelijke lichtvlekken ruim om haar hoofd.

2. Vind ik de beste al zou ik de foto onder de ogen van het model wat oplichten in de nabewerking.

3. Het idee is leuk met het bewegende haar. Uitsnede had echter wat beter gekund (vingers van de linkerhand missen). Zelf had ik waarschijnlijk de lamp wat hoger gezet voor een natuurlijker licht en wat minder schaduw (maar misschien dat dit juist de bedoeling was). Wel zou ik de strepen/vlekken op de muur rechts van het model nog even wegpoetsen.

Al met al helemaal geen verkeerde ideeën/camera standpunten maar er kunnen nog wat puntjes op de i gezet worden hier en daar.

I AM Kees
Forumlid
Forumlid

Bericht door I AM Kees » wo nov 21 2012 9:27 pm

Hoi Mart,

Foto 1:
Naar mijn mening net iets teveel HDR, er zijn zichtbare halo's rond het meisje. Die kan je verminderen en toch het gewenste effect bereiken.
De lucht heeft een ietwat vreemde kleur en ik had aan de onderkant óf het hek iets meer laten zien, of helemaal niet, want nu is het een storende donkere "balk" geworden, die ook nog eens net niet horizontaal staat.

Foto 2:
Wat mij betreft de meest geslaagde, al heeft hij wel een wat drukke achtergrond.

Foto 3:
Weet niet wat er is gebeurd, maar aan de boven- en onderkant zie je vreemde strepen (lijkt wel van een andere foto??).
Verder zou ik hem iets ruimer aan de onderkant hebben gekadreerd, zodat minimaal haar linkerhand helemaal zichtbaar was geweest. Boven mag dan weer iets krapper.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Gr,
Kees.

PS, Weimaraner was me net voor :-)

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » do nov 22 2012 1:01 am

Ik weet niet wat je gebruikt hebt qua licht, ik denk een opzetflitser?

1. Ik vind de pose niet zo mooi, nogal gesloten. Ze zou meer rechtop kunnen komen, schouders recht, handen open en op haar been leggen etc. Het is wel goed om je daar wat in te verdiepen zodat je goede aanwijzingen kan geven. Verder zie ik dat je achtergrond donker hebt gemaakt, deze is echter nogal uitgebeten dus dat vind ik niet zo erg mooi zo. Ik snap wel wat je probeerde te doen, dit kun je met het fotograferen al zo krijgen door op de achtergrond te belichten, onderbelichten en dan je flits het model laten belichten. Ik denk dat het nu mooier is zonder dat de achtergrond donkerder is gemaakt.

2. Hier is heel veel goed, mooie blik, alleen had ze iets minder ver met haar schouders moeten draaien en haar kin iets meer omhoog moeten doen denk ik, dan voorkom je die plooien in haar hals. Ik denk dat er dan meer licht op haar ogen was gevallen.

3. Ja hier vind ik het licht te hard en haar blik niet bij de pose passen. Ik zou een meer vrolijke open houding verwachten bij zoiets, lekker lachen dus. Verder idd haar beide handen er op en minder hoofdruimte.

martboven1994

Bericht door martboven1994 » do nov 22 2012 11:03 am

bedankt voor al jullie reacties. ik beschouw dit al opbouwende kritiek en zal er zeker wat me doen.
groetjes mart

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”