Serienummer?
Serienummer?
Ik heb onlangs van een particulier een Nikkor 300mm/f2.8 AFS (niet de II-versie en zonder VR) gekocht. Nu kan ik nergens het serienummer vinden. Niet op het tekstplaatje, nergens rond de bajonetvatting. Misschien dat het er in hele kleine cijfers, ergens op een "verborgen" plaats staat. Kan iemand mij helpen?
Ron.
Ron.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Serienummer?
Beste Ron,
Welkom.
Heb je al eens achterop de diafragmaring gekeken ?
meer tips en versies op
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/serialno.html#300" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
Welkom.
Heb je al eens achterop de diafragmaring gekeken ?
meer tips en versies op
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/serialno.html#300" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Kijk eens goed moet er op staan.
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... -vinden%3F" onclick="window.open(this.href);return false;
edit
http://support.nikonusa.com/app/answers ... mber%3F#AF" onclick="window.open(this.href);return false; Lens
Serie nr is ook uit te lezen bridge metadata
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... -vinden%3F" onclick="window.open(this.href);return false;
edit
http://support.nikonusa.com/app/answers ... mber%3F#AF" onclick="window.open(this.href);return false; Lens
Serie nr is ook uit te lezen bridge metadata
Laatst gewijzigd door a vgastel op do nov 22 2012 6:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Het serienummer zou toch op het typeplaatje moeten staan, rechtsonder naast "MADE IN JAPAN", misschien is het er afgesleten.

Laatst gewijzigd door ArendV op do nov 22 2012 6:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
-
- Forumlid
Tekst verwijderd.
Laatst gewijzigd door Piepenholleke op zo nov 25 2012 9:53 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Heren, wat een verwarring.
Ik zie twee duidelijk andere lenzen en een referentie aan een serienummer van een kamera.
Ik heb een dergelijk lens niet, wil de echte bezitter opstaan?
Groeten, Gijs

Ik zie twee duidelijk andere lenzen en een referentie aan een serienummer van een kamera.
Ik heb een dergelijk lens niet, wil de echte bezitter opstaan?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ik had niet de AF-S versie afgebeeld - hieronder staat hij nu wel - maar het serienummer staat bij de eerste AF-S versie van de Nikkor 300mm f/2.8 ook rechtsonder op het typeplaatje. Ik hoop dat Gijs nu minder verward is

Groeten - Arend / flickr
Beste mensen,
Vandaag heb ik mij geregistreerd en ben blij verrast over de hoeveelheid en snelheid van de reacties. Dank daar voor. Maar, helaas... Ik ben onlangs "diepgravend" speurwerk niets tegengekomen.. Er lijkt van het typeplaatje ook niets afgesleten of -geveild. Bijgevoegd twee forto's.
Misschien heb ik wel een zeer uniek exemplaar en is hij meer waard dan de 1500,- die ik er voor betaald heb.
Hopelijk dat ik er achter kom.
Ron van Holten.
ps Hoe krijg ik een afbeelding geplaatst? Kan dat alleen via een link?
Vandaag heb ik mij geregistreerd en ben blij verrast over de hoeveelheid en snelheid van de reacties. Dank daar voor. Maar, helaas... Ik ben onlangs "diepgravend" speurwerk niets tegengekomen.. Er lijkt van het typeplaatje ook niets afgesleten of -geveild. Bijgevoegd twee forto's.
Misschien heb ik wel een zeer uniek exemplaar en is hij meer waard dan de 1500,- die ik er voor betaald heb.

Hopelijk dat ik er achter kom.
Ron van Holten.
ps Hoe krijg ik een afbeelding geplaatst? Kan dat alleen via een link?
Laatst gewijzigd door Natuurimpressies op do nov 22 2012 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Lijkt inderdaad uniek.
Een foto kun je plaatsen door de afbeeldings-URL te kopiëren (rechtermuis knop op afbeelding en selecteren) en tussen image tags te plaatsen [img]........[/img]
Een foto kun je plaatsen door de afbeeldings-URL te kopiëren (rechtermuis knop op afbeelding en selecteren) en tussen image tags te plaatsen [img]........[/img]
Groeten - Arend / flickr