Capture NX batch verwerking van SET + IPTC in een keer?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Capture NX batch verwerking van SET + IPTC in een keer?
Ik heb in Capture NX twee bestandjes aangemaakt, namelijk een settings file (.SET) en een metadate template (.IPTC). Nu wil ik deze met 1 batchrondje beide gebruiken om van een RAW naar JPG te komen met mijn settings en metadata. Maar ik kan maar een van beide tegelijk gebruiken in een batch volgens mij. Of weet iemand een slimme truuk?
Hallo ElRonno,
Volgens mij heb je gelijk. Het enige wat ik kan bedenken is om al je nieuwe bestanden naar een folder te zetten, die je als 'watched folder' in de opties aangeeft. Door hier aan te geven dat je bijvoorbeeld de IPTC aan alle bestanden wil toevoegen, zal dit automatisch gaan. Vervolgens kan je dan je SET batchen. Maar het blijven nog steeds twee stappen, en het is uiteraard afhankelijk van de IPTC info...
Groet
Volgens mij heb je gelijk. Het enige wat ik kan bedenken is om al je nieuwe bestanden naar een folder te zetten, die je als 'watched folder' in de opties aangeeft. Door hier aan te geven dat je bijvoorbeeld de IPTC aan alle bestanden wil toevoegen, zal dit automatisch gaan. Vervolgens kan je dan je SET batchen. Maar het blijven nog steeds twee stappen, en het is uiteraard afhankelijk van de IPTC info...
Groet
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: