Graag jullie mening of ervaring met deze lens!

Nee het is geen D versie, is dat een probleem?Frank R schreef:Doen! Is ook een redelijke prijsje. Heb die zelf op een D300 gebruikt en is dan een fijn standaard/reportage objectief.
Is het een D versie? Niet D zijn van voor april 1994.
Nee, op zich niet. De D versie geeft de afstand door aan de camera wat een voordeel zou zijn bij flitsen. Heb geen ervaring met niet D versies maar in veel berichten wordt de meerwaarde betwijfeld.carinadumais schreef:Nee het is geen D versie, is dat een probleem?Frank R schreef:Doen! Is ook een redelijke prijsje. Heb die zelf op een D300 gebruikt en is dan een fijn standaard/reportage objectief.
Oke bedankt..ik ga de lens dan maar aanschaffen..is voor mij gewoon een extra lensje..Frank R schreef:Nee, op zich niet. De D versie geeft de afstand door aan de camera wat een voordeel zou zijn bij flitsen. Heb geen ervaring met niet D versies maar in veel berichten wordt de meerwaarde betwijfeld.carinadumais schreef:Nee het is geen D versie, is dat een probleem?Frank R schreef:Doen! Is ook een redelijke prijsje. Heb die zelf op een D300 gebruikt en is dan een fijn standaard/reportage objectief.
Ik zie het meer als indicatie van de leeftijd. Niet D is ouder dan 18 jaar. Als het objectief netjes gebruikt is hoeft dat zeker geen probleem te zijn.
In dit http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/serialno.html overzicht kijk ik alijd even voor ik een objectief aanschaf. Kun je aan de hand van het serienummer een aardig beeld van de leeftijd krijgen.
Succes en veel plezier van de aankoop.carinadumais schreef:Oke bedankt..ik ga de lens dan maar aanschaffen..is voor mij gewoon een extra lensje..
Klopt maar op DX kun je de HN-3 van de 35mm gebruiken.Johan1025 schreef:*Orgineel schijnt een HN1 zonnekap (staal) te zijn.
Bedankt voor de tipJohan1025 schreef:Ook handmatig de mm en grootste diafragma ingeven in het Set up menu onder Objectieven zonde CPU. Omdat het geen D lens is.
Ik heb em ook sinds kort, is een prima lens heb er veel plezier mee.
*Orgineel schijnt een HN1 zonnekap (staal) te zijn.
Je verwart de AF lens (zonder D) met een volledig manuele lens zonder CPU. De AF (zonder D) heeft gewoon een CPU.Johan1025 schreef:Ook handmatig de mm en grootste diafragma ingeven in het Set up menu onder Objectieven zonde CPU. Omdat het geen D lens is.
Oke, dan stel ik het niet inLéon Obers schreef:Je verwart de AF lens (zonder D) met een volledig manuele lens zonder CPU. De AF (zonder D) heeft gewoon een CPU.Johan1025 schreef:Ook handmatig de mm en grootste diafragma ingeven in het Set up menu onder Objectieven zonde CPU. Omdat het geen D lens is.