verschillen in nikon capture
verschillen in nikon capture
wat is het verschil tussen Nikon Capture 4 en nikon capture NX
en welke is het beste en waarom
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Capture NX is eigenlijk Capture 5.0 Het is de recentere versie van Capture dan 4.4. Als je nu begint Capture te leren zou ik NX aanraden. Het is de toekomst en hij ondersteunt vanaf versie 1.1 (de meest actuele) alle D-SLR's van Nikon.
Een lijst met alle verschillen tussen 4.4 en NX vreet teveel ruimte op dit forum.
Groeten,
Marnix
Een lijst met alle verschillen tussen 4.4 en NX vreet teveel ruimte op dit forum.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Capture 4 is niet meer leverbaar. Capture NX is de opvolger. Er is veel nieuwe functionaliteit aan toegevoegd waaronder zogenaamde 'Upoint' sturingspunten.
Meer informatie over NX vind je hier:
http://www.nikon.nl/product/nl_NL/produ ... rview.html
Een (Engelstalige) folder kan je hier downloaden:
http://www.nikonusa.com/fileuploads/pdf ... ochure.pdf
Meer informatie over NX vind je hier:
http://www.nikon.nl/product/nl_NL/produ ... rview.html
Een (Engelstalige) folder kan je hier downloaden:
http://www.nikonusa.com/fileuploads/pdf ... ochure.pdf
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Re: verschillen in nikon capture
Welke het beste is ligt aan je wensen.joerig1970 schreef:wat is het verschil tussen Nikon Capture 4 en nikon capture NX
NX is duidelijk de beste editor, kan alles wat de editor van 4 kan en meer. Heeft wel iets meer geheugen nodig om soepel te draaien.
4 is inclusief een camera control module, die zou je er bij nx apart bij moeten kopen.
Een ander verschil is dat je 4 volgens mij niet meer kunt kopen tenzij je nog een restant tegenkomt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
wat is iets meerRoelof schreef: Heeft wel iets meer geheugen nodig om soepel te draaien.
ik heb 1GB hoewel mijn pc af en toe wel heel traag is
ik begin er inderdaad pas mee te werken, ik ken zlfs niet wat de mogelijkheden zijn, maar heb de trail gedownload omdat die d-lighting functie heel handig is voor mij, omdat ik heel vaak foto's neem met veel tegen licht, dan kan ik ze een kleinbeetje onderbelichten zodat de lucht mooie doortekeing heeft en dan oplichten met d-lighting, anders is de lucht heel vaak uitgebrandMvBoetzelaer schreef:Als je nu begint Capture te leren zou ik NX aanraden
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Op mijn 512 MB laptop vliegt Capture 4 vooruit, maar NX is uitermate traag.joerig1970 schreef:wat is iets meerRoelof schreef: Heeft wel iets meer geheugen nodig om soepel te draaien.
ik heb 1GB hoewel mijn pc af en toe wel heel traag is
Op mijn 2 GB desktop ervaar ik geen verscvhil tussen 4 en NX.
Nu was ik ivm een ander programma toch al van plan om het geheugen van mijn laptop op te waarderen naar 2 GB, maar dat moet nu zeker, nu ik NX op mijn verjaardag heb gekregen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ik neem aan dat je eigenlijk bedoelt mits ipv tenzij. Met mijn P4 2,6 gHz en 1,5 GB loopt NX als een dolle! Had eerst 512 mb maar dat was echt geen doen. Ik heb vaak NX en PS CS3 plu snog wat andere software (o.a. Winamp of Cyberlink Power DVD deluxe) tegelijk draaien en no problemo.Roberto schreef:Dan hadden jullie vandaag in Ede moeten staan! Dan had je het geweten! ik werk al een tijdje met capture 4, maar capture nx is toch wel top! onze doka 2 be! enne, 1 GB is zat aan RAM... Tenzij je een Core 2 hebt als CPU of sneller.,.
Groeten, Robbert
gr. Irwan
Laatst gewijzigd door Pancarans op ma jul 23 2007 1:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee hoor! ik zeg tenzij als dit hier ook de kwestie is die speelt in je config! To be or not to be! That's the question? nah, pc hardware heeft voor mij geen geheimen meer... Een beetje OS verdeelt nl. de RAM over de cores. Ik heb het net nog ff opgezocht, maar Capture NX kan met de dual architecture overweg en derhalve zal de hoeveelheid RAM gel;ijk verdeeld worden over de core. Maar je hebt een P4 zonder D en dus heb je 1 core... Maar je CPU heeft wel HT of niet?! denk nl. van wel... Zet hem op! Groeten van RobbertPancaran's schreef:Ik neem aan dat je eigenlijk bedoelt mits ipv tenzij. Met mijn P4 2,6 gHz en 1,5 GB loopt NX als een dolle! Had eerst 512 mb maar dat was echt geen doen. Ik heb vaak NX en PS CS3 plu snog wat andere software (o.a. Winamp of Cyberlink Power DVD deluxe) tegelijk draaien en no problemo.Roberto schreef:Dan hadden jullie vandaag in Ede moeten staan! Dan had je het geweten! ik werk al een tijdje met capture 4, maar capture nx is toch wel top! onze doka 2 be! enne, 1 GB is zat aan RAM... Tenzij je een Core 2 hebt als CPU of sneller.,.
Groeten, Robbert
gr. Irwan
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Uh, ram wordt helemaal niet verdeeld over cpu-cores...Roberto schreef:Dank u wel, Onno... tenminste iemand die snapt dat de RAM verdeeld wordt over de Cores! driewerf dank! No offense, natuurlijk...

Maar dat lijkt me meer iets voor op tweakers.net of in de Coffee Corner.
Dit draadje gaat weglopen van het originele onderwerp: verschillen tussen capture 4 en NX. Is daar inmiddels alles over gezegd?
Laatst gewijzigd door Onno op ma jul 23 2007 1:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.