Bericht
door Roberto » ma jul 23 2007 11:35 pm
nah, de monitor is idd een hekel punt! printer ook, maar de parameters zijn makkelijker aan te passen en keuze is beperkt (gelukkig!) kijk eens bij geavanceerd bij de printer! moet de software het bepalen of de hardware hoe met de kleuprofielen moet worden omgesprongen? software dus en alleen het kleurprofiel laten gebruiken wat je hebt ingeladen...
Stap 1: pleur je bij windows\system32\spool\drivers\color er de oude~andere nikonkleurprofielen ff weg voor de zekerheid. Check dit met Rcht-muis -> eigenschappen! versienummers moeten gelijk zijn! zo heb ik een apart bestand voor monitor en printer, maar wel dezelfde versie uit 2002... Wat ik toen heb gedaan is het juiste kleurprofiel laten associeren met de juiste apparaten. dan is de default altijd dit profiel!!!!
Stap 2: tuning! De crux zit hem in je monitor! ook ik heb moeten hannissen en kwam er dus achter dat de gammawaarde te hoog staan en dat de kleurtemperatuur van de monitor verkeerd stond. het is nl. geijkt bij een bepaalde waarde... Ik vind het allemaal niet goed meer hoe het precies zat en hoe ik het gedaan heb, want die is ruim een jaar geleden en die iiyama gaat gelukkig niet snel stuk.... maar het was wel veel trial and error zeg maar! helderheid en contrast moesten allebei op 50% staan!
Ik heb het ook geprobeerd destijds met mijn crt-monitor, maar dit was echt een hel en dit heb ik opgegeven...
enne, skip: ik ga eens zoeken of ik die doc-zwik nog ergens heb staan op een backuptapie, maar verwacht geen wonderen, ok?!
Hoe dan ook: ik heb je iig op weg geholpen en met dit heb ik je dus wel al voor 90% succes!
mzzl
Robbert
Laatst gewijzigd door Roberto op di jul 24 2007 12:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.