Mijn doel met een van deze objectieven is vooral mooie detail opnames en portretten schieten.
Als ik goed heb begrepen en heb bekeken kan je met beide lenzen uitstekende portretten schieten en detail opnames is ook met beide goed mogelijk, waarbij de macro natuurlijk uitspringt naar zéér gedetailleerde opnames.
Nu ben ik in eerste instantie niet perse uit op macro fotografie, alhoewel het me wel heel leuk lijkt dat eens uit te proberen als ik de mogelijkheid toch zou hebben waardoor deze als optie uit de bus kwam, echter zijn macro lenzen en iig deze lens als ik het goed begrepen heb niet zo snel en zou de tamron vooral bruikbaar zijn voor (volwassen) mens portretten, maar zal ik ws al snel in de knoei komen met (huis)dier portretten en kinderen, waar ik dan ws met de nikkor 85 1.8 wel weer prima uit de voeten zou moeten komen.
Kortom; Klopt het dat de 85 1.8 wel gewoon snel genoeg is met scherpstellen bij dieren en kinderen? Hoeveel verschillen deze lenzen in snelheid van elkaar, zijn er nog meer specifieke dingen die je als gebruiker op zijn gevallen als voor of tegen van deze lenzen?
Ik lees graag ervaringen met (een van) deze lenzen.