Ik sta op het punt om de D600 aan te schaffen. Alleen de diverse berichten over het stofprobleem houden mij nog van de aanschaf af. Zijn er leden die onlangs de D600 hebben aangeschaft en wat is hun ervaring in deze. Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.
Ger
D600
Re: D600
Ja, er zijn inderdaad al eerder reacties, maar ik wil ook weten of er leden zijn die de D600 hebben gekocht zonder stofproblemen, krijg nu het idee dat alle exemplaren er last van hebben. Hebben de pas aangekochte exemplaren er geen last van, m.a.w. is het euvel opgelost. Ben benieuwd.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste G,
Je weet nooit hoelang een kamera in de pijplijn heeft gezeten als die op de toonbank staat.
Groeten, Gijs
Je weet nooit hoelang een kamera in de pijplijn heeft gezeten als die op de toonbank staat.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- dogo
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik zou de D600 kopen ca. 4 weken terug maar heb er last minute vanaf gezien vanwege de sensorproblemen en een D700 gekocht. De berichten hierover op internet zijn legio en DPReview heeft in een recente uitgebreide test http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d600/12 van de D600 op hun exemplaar ook vlekken (dus geen stof, maar erger) aangetroffen die ze "nat" moesten reinigen. Een vriend van mij in Canada heeft een D600 en is er heel tevreden over, geen sensorproblemen. Moeilijk, zonder sensorprobleem zonder meer DE Nikon FX camera om te kopen momenteel.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Veel mensen doen er best lang over om 3000/3500 foto's te schieten dus dan kun je alsnog lang last hebben van het probleem...ReneG schreef:Er beginnen wel steeds meer verhalen op het net te verschijnen waarin zich lijkt af te tekenen dat het probleem zich na een 3000-3500 foto's en een goede schoonmaakbeurt niet meer voordoet...

Fin.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Uit een ander draadje:
"Op sommige fora lees je veel over stof en plekjes op de sensor. Het is onvermijdelijk en hoe hoger het aantal pixels hoe meer last je van zeer fijn stof krijgt. Bij een D70 zag je het gewoon niet. Een beetje maf is dat Nikon op dit stofprobleem totaal niet reageert. De D600's die ik intussen ken hebben het allemaal niet, maar anderen klagen steen en been. Heb nu zelf zo’n zeven D600's op stof gecontroleerd. Geen een had last van de typische spikkels die je op het internet ziet. Slechts één D600 had de normale vlekjes op de sensor, en helaas voor de eigenaar, niet te verwijderen met een blaasbalg."
Daarna wel meer D600's gezien, maar op stof nakijken, doe ik niet meer. Dat was.
M'n test: http://home.planet.nl/~braak117/test%20Nikon%20D600.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Op sommige fora lees je veel over stof en plekjes op de sensor. Het is onvermijdelijk en hoe hoger het aantal pixels hoe meer last je van zeer fijn stof krijgt. Bij een D70 zag je het gewoon niet. Een beetje maf is dat Nikon op dit stofprobleem totaal niet reageert. De D600's die ik intussen ken hebben het allemaal niet, maar anderen klagen steen en been. Heb nu zelf zo’n zeven D600's op stof gecontroleerd. Geen een had last van de typische spikkels die je op het internet ziet. Slechts één D600 had de normale vlekjes op de sensor, en helaas voor de eigenaar, niet te verwijderen met een blaasbalg."
Daarna wel meer D600's gezien, maar op stof nakijken, doe ik niet meer. Dat was.
M'n test: http://home.planet.nl/~braak117/test%20Nikon%20D600.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;