De camera deed het nog wel, maar was bovenop flink beschadigd. Zonde: hij was pas een paar maanden oud.
Vandaag kreeg ik een prijsopgave: ruim 500 Euro reparatiekosten.

Is het eigenlijk wel de moeite waard hem dan nog te laten repareren?
Niet verzekerd helaas. Dat heb ik inmiddels wel voor de toekomst geregeld...Yizu schreef:Ben je er niet voor verzekerd? Dat kan je helpen bij het maken van een beslissing.
Indien je geen aparte verzekering heb afgesloten is het ook mogelijk om het bij je inboedelverzekering te proberen.
Weet niet wat hij nieuw kost maar zelf zou ik voor een reparatie gaan, je krijgt gewoon garantie op de reparatie.
Een 2de hands op marktplaats, wie weet wat daarmee is gebeurd...
Suc6 en sterkte!!
Is dat zo dat je camera dan beter afgesteld terug komt? In welk opzicht dan als ik vragen mag? Ik heb nog niet zo heel veel verstand van dslr camera's dus vandaar ff de vraagPjerry schreef:Zo denk ik er ook over. Een nieuwe is toch zo'n € 250,= meer. Plus dat de camera bij zo'n reparatie beter afgesteld wordt dan een nieuwe.
Op CambridgeinColour is daar eens een heel uitgebreid draadje over geweest. Refurbished camera's is een behoorlijke markt in de USA. Er zijn mensen die juist alleen die camera's kopen, omdat ze gegarandeerd goed, handmatig helemaal getuned (beter dan lopende band werk) en ook nog eens goedkoper zijn. Nikon USA mengde zich zelfs in dat draadje en onderschreef inderdaad die bevindingen van de verschillende mensen.Niels tolenaars schreef:Is dat zo dat je camera dan beter afgesteld terug komt? In welk opzicht dan als ik vragen mag? Ik heb nog niet zo heel veel verstand van dslr camera's dus vandaar ff de vraagPjerry schreef:Zo denk ik er ook over. Een nieuwe is toch zo'n € 250,= meer. Plus dat de camera bij zo'n reparatie beter afgesteld wordt dan een nieuwe.
Van camera's die gevallen zijn op de wijze wat de TS noemt kan ik me niet voorstellen dat het beter als nieuw zal worden. Bij vallen heb je al gauw dat belangrijke delen ontzet of krom zijn. Om alle delen van autofocus, matglas, spiegelophanging etc. dan nog binnen de tolerantie's te krijgen is al gauw een compromis, waarbij je niet meer aan die exactheid komt. Het is net zoiets als een auto na een ongeluk die "krom" is en opgelapt wordt. Deuren sluiten erna niet meer optimaal, randen en kieren kloppen niet meer, er zitten verlopen in die randen en dat soort dingen.Pjerry schreef: Op CambridgeinColour is daar eens een heel uitgebreid draadje over geweest. Refurbished camera's is een behoorlijke markt in de USA. Er zijn mensen die juist alleen die camera's kopen, omdat ze gegarandeerd goed, handmatig helemaal getuned (beter dan lopende band werk) en ook nog eens goedkoper zijn.
Bob42 schreef:Gezien de schade aan het camerahuis na die zware smak had ik er weinig vertrouwen in dat de camera weer als nieuw zou zijn na reparatie. Ik heb dus besloten het niet te doen. Jammer, want hij was amper 3 maanden oud.
Ik kan gelukkig nog wel even vooruit met wat ik nog heb, dus ik wacht even af of er een opvolger komt, of nog beter: de D400?