Ik heb begrepen dat de Tamron nogal traag is in het scherpstellen?
Ook zal ik deze lens wel gebruiken als een gewoon lensje..dus zo af en toe voor algemene plaatjes
Wie o Wie kan mijn helpen een beslissingen te nemen

Voor DX zou ik er geen uitroepteken achter zetten, maar het kan, met een beeldhoek van meer dan 124 mm op FXPatrick schreef:De 85 is GEMAAKT voor portretten!
Bedoel je dat de 85 op 124 iets te ruim is voor portret?Marten schreef:Voor DX zou ik er geen uitroepteken achter zetten, maar het kan, met een beeldhoek van meer dan 124 mm op FXPatrick schreef:De 85 is GEMAAKT voor portretten!
Ik had keuze uit twee objectieven...Marten schreef:Voor DX zou ik er geen uitroepteken achter zetten, maar het kan, met een beeldhoek van meer dan 124 mm op FXPatrick schreef:De 85 is GEMAAKT voor portretten!
Vind je het goed dat ik volsta met een paar verwijzingen?carinadumais schreef:Bedoel je dat de 85 op 124 iets te ruim is voor portret?
124mm is perfect toch! Ligt mooi tussen de klassieke kleinbeeld portret afstanden van 105 en 135mm.Marten schreef:Voor DX zou ik er geen uitroepteken achter zetten, maar het kan, met een beeldhoek van meer dan 124 mm op FXPatrick schreef:De 85 is GEMAAKT voor portretten!
Zullen we zeggen tussen 85 en 135 mm?yzf1kr schreef:124mm is perfect toch! Ligt mooi tussen de klassieke kleinbeeld portret afstanden van 105 en 135mm.
Daar ga je geen spijt van krijgen.carinadumais schreef:Zo zeg dat is in een korte tijd veel leesvoer en informatie..Na alles zo'n beetje te hebben doorgenomen, Denk ik toch dat ik voor de Nikon AF-S 85mm F1.8 G, ga.
Aangezien ik het liefst buiten portretfotografie doe dan in een studio...Goede keuze dacht ik? Allemaal bedankt voor jullie respons! Wat is dit forum toch toppie en leerzaam!!![]()