Foto's monumenten WOI gevraagd!

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
fotojosse

Foto's monumenten WOI gevraagd!

Bericht door fotojosse » vr jul 27 2007 10:27 pm

Hallo iedereen.

Als lid van de Tiense bevrijdingvrienden organiseren we jaarlijks huldigingen voor oudstrijders van WO2.
In september 2008 zouden we graag ook een hulde willen brengen aan de mensen die zijn gesneuveld tijdens WOI.
Daarom zijn we een herdenking aan het plannen met hierbij ook een tijdelijk museum. Nu zoeken we heel veel foto's van monumenten uit WO I. Deze zouden worden opgehangen in een grote ruimte en gangen waar aspirant kunstenaars overal Poppy's tussen gaan plaatsen.

Gezien we een grote ruimte krijgen en ook waarschijnlijk internationaal bezoek vraag ik via deze weg of jullie foto's van monumenten zouden willen delen met ons?
Of dat jullie, tijdens jullie vakantie of uitstappen, 1 foto meer zouden willen maken bij het toevallig passeren van zo een monument?
We zoeken foto's van zoveel mogelijk monumenten uit binnen maar ook buitenland.
Gewoon foto's van monumenten over WO I (een). Het mag van overal uit de hele wereld zijn. Locaties heb ik niet. We vragen gewoon, moest je er toevallig een tegenkomen, waar dan ook, om er een foto van te maken.

Daarom deze vraag naar jullie toe....

Het is niet de bedoeling om ze in kleur te publiceren of bij te houden maar gewoon in Z/W op een A4 te printen.
Er mogen gerust gegevens van de eigenaar opstaan, maar liefst ook bijkomende info, waar getrokken en wat achtergronf info indien mogelijk.

Ik stel voor dat we het simpel houden. Bezorg ze me gewoon via mail of plaats ze ergans waar ik ze kan afhalen. Het is niet de bedoeling om er kwaliteitsafdrukken van te maken ( je moet dus niet bang zijn dat we ze gaan publiceren)
Ik zal natuurlijk zelf foto's van het evenement hier tonen, maar jullie zijn natuurlijk uitgenodigd om zelf dan kunstige plaatjes te komen schieten.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Doedelzakje

indien mogelijk graag ook wat bijhorende info (locatie, land)

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Foto's monumenten WOI gevraagd!

Bericht door The-Boss » vr jul 27 2007 11:14 pm

foutje in de link, s vergeten hier de goeie : http://www.tiensebevrijdingsvrienden.be

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » za jul 28 2007 12:25 am

achter deze link http://www.flickr.com/gp/93812212@N00/5YP3VY zijn foto's te vinden van een oud fort in Stabroek wat ook dienst heeft gedaan in WO-I. Misschien dat je er iets mee kunt..

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » za jul 28 2007 12:40 am

In principe waren wij neutraal in WOI, en is alle ellende toen nog geheel aan ons voorbij gegaan. Maar ik zal ook eens rondspeuren.

Ik weet wel dat er bijvoorbeeld in Rotterdam een noodwijkje is opgetrokken, het "Witte Dorp" om Belgische vluchtelingen op te vangen. Maar dat is afgebroken, en of er een monument is betwijfel ik ten zeerste.

Succes en groet, E.M. de Klerk

fotojosse

Bericht door fotojosse » za jul 28 2007 1:48 am

Alvast al heel hartelijk bedankt

fremitus

Bericht door fremitus » ma jul 30 2007 6:06 pm

fotojosse schreef:Gewoon foto's van monumenten over WO I (een).
Misschien moet je "monumenten" wat specifieker duiden.
Ik neem aan dat je bedoelt "Herdenkingsmonumenten" zoals op veel pleintjes in Franse dorpjes te vinden zijn. Of zoals Monument de la Victoire in Verdun.
Mar misschien bedoel je ook wel cultuurhistorische monumenten. En dàn komen tientallen zoniet honderden forten, vestingen, stellingen, batterijen, etc. in aanmerking.

fotojosse

Bericht door fotojosse » di jul 31 2007 10:08 am

fremitus schreef:
fotojosse schreef:Gewoon foto's van monumenten over WO I (een).
Misschien moet je "monumenten" wat specifieker duiden.
Ik bedoel inderdaad een herdenkingsmonument van de gesneuvelden die je bijna overal in het centrum van een stadje vind. :?

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”