hallo allemaal,
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende,
voor het fotograferen van voetbalwedstrijden ben ik op zoek naar een lens met een groter bereik maar wel lichtsterk.
op dit moment fotografeer ik met een 70-200 vr2 op een D700.
nu wil ik de sigma 120-300 2.8 aanschaffen maar twijfel tussen de oude en nieuwe versie.
de OS heb ik niet echt nodig maar het schijnt dat de nieuwe ook sneller is en scherpere beelden maakt.
ik vraag mij af of dit het prijsverschil van 600,- waard is ???
ik hoop dat iemand mij zijn ervaring kan vertellen en of het verschil echt noemens waardig is?
alavst bedankt, Alex
sigma 120-300 2.8 oud of nieuw model?
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: sigma 120-300 2.8 oud of nieuw model?
En van die versie met beeldstabilisatie komt binnenkort een nieuwe verbeterde versie. ( zie Sigma website )
- Koert
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
ik heb zelf de Sigma 120-300 F2.8 en met O.S en ben er zeer tevreden over, sinds kort heb je er 1 van rond de 3600 hoe die is dat weet ik niet.
Hij stelt snel scherp, ik gebruik hem bij autosport en wakeboarden op zijn tijd voetbal.
Als wil je een indruk krijgen van de foto`s die ik ermee maak kijk eens op mijn website.
Gr Koert van Nieuwkoop
Hij stelt snel scherp, ik gebruik hem bij autosport en wakeboarden op zijn tijd voetbal.
Als wil je een indruk krijgen van de foto`s die ik ermee maak kijk eens op mijn website.
Gr Koert van Nieuwkoop
http://www.kvn-photography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Kan ook alleen maar spreken over de OS-uitvoering. Dat is een meer dan prima objectief. Ook al heb je die OS misschien niet direct nodig, het zorgt wel voor een rustiger zoekerbeeld als deze geactiveerd is.
De laatste versie (de Sports-versie) kan via een Usb-dock instellen naar eigen specificaties. Maar of dat en de verbeterde sealing en nog wat extra's de meerprijs rechtvaardigt is maar de vraag.
De laatste versie (de Sports-versie) kan via een Usb-dock instellen naar eigen specificaties. Maar of dat en de verbeterde sealing en nog wat extra's de meerprijs rechtvaardigt is maar de vraag.