Alle foto's Nikon D700 + Nikkor 28mm MF f2.8 AI-s.
1.

2.

3.

4.

5.

Skippy, kan je een tipje van sluier oplichten mbt de nabewerking?Frankie schreef:Nabewerking weer heerlijk .
Nabewerking in Lightroom (basis) en Photoshop (verfijnen). Basis bewerking van NEF in Lightroom; witbalans, belichting, contrast, schaduwen, hooglichten, kleur, ruis reductie daarna in Photoshop rechttrekken van de beelden (m.n. foto 1 die van bovenaf gemaakt is dus inherent hieraan niet recht kan staan, en foto 2) en correctie kleurzweem.Gertje schreef:Skippy, kan je een tipje van sluier oplichten mbt de nabewerking?Frankie schreef:Nabewerking weer heerlijk .
Thanks voor de info. Wellicht minder slimme vraag, maar waarom niet alles in Lr bewerken? Recht zetten en kleurzweem kan toch ook in lr worden gedaan ipv Photoshop?Skippy schreef:Nabewerking in Lightroom (basis) en Photoshop (verfijnen). Basis bewerking van NEF in Lightroom; witbalans, belichting, contrast, schaduwen, hooglichten, kleur, ruis reductie daarna in Photoshop rechttrekken van de beelden (m.n. foto 1 die van bovenaf gemaakt is dus inherent hieraan niet recht kan staan, en foto 2) en correctie kleurzweem.Gertje schreef:Skippy, kan je een tipje van sluier oplichten mbt de nabewerking?Frankie schreef:Nabewerking weer heerlijk .
Remco, het zijn binnenopnamen in een smal en lang interieur dat uitsluitend verlicht is door kunstlicht. Foto's zijn gemaakt op een tijdstip dat het buiten bewolkt was en begon te schemeren. Meer helderheid zou geen recht doen aan de realiteit op dat moment.Remco v/d Sanden schreef:Ziet er netjes uit. Persoonlijk vind ik ze wat donker ogen, zou imo wat frisser/helderder mogen zijn. Dan spreekt het wat meer denk ik. Verders een aardige set.
Rechtzetten is iets heel anders dan rechttrekken. Rechtzetten is een afbeelding als geheel onder een hoek kantelen, rechttrekken is een hoek van de afbeelding in PS oppakken en gebruiken om rechte lijnen te creëren. Een kleurzweem als gevolg van witbalans kan in LR aangepast echter resterende kleurzwemen heb ik in PS aangepast.Gertje schreef:Thanks voor de info. Wellicht minder slimme vraag, maar waarom niet alles in Lr bewerken? Recht zetten en kleurzweem kan toch ook in lr worden gedaan ipv Photoshop?
Als dat het beeld is wat je voor ogen hebt is dat natuurlijk prima bereikt. Ik dacht dat je ze misschien had gemaakt als reclame/promotie materiaal. Dan zijn ze imo wat te donker vandaar.Skippy schreef: Remco, het zijn binnenopnamen in een smal en lang interieur dat uitsluitend verlicht is door kunstlicht. Foto's zijn gemaakt op een tijdstip dat het buiten bewolkt was en begon te schemeren. Meer helderheid zou geen recht doen aan de realiteit op dat moment.