I.v.m. het fotograferen met de zaklamp "lightpainting" wil ik met de camera op statief in de Bulbstand en de losse SB800 in de hand
uiteraard in het donker rondlopen en de flitser op verschillende momenten ontsteken. Ik moet hiervoor het testknopje gebruken hetgeen niet echt gemakkelijk werkt.
Op welke wijze kan ik de flitser gemakkelijker ontsteken?
Hoe kan ik SB800 onteken anders dan met testknop
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Hoe kan ik SB800 onteken anders dan met testknop
Diverse radiotriggers hebben die mogelijkheid. Ontvanger onder het flitsschoentje van de flitser. Zender in de hand met testknop. Het blijft echter nog steeds een knopje indrukken.
Bedenk dat niet bij alle radiotriggers een testflits vanuit de hand werkt (bij de meeste echter wel). Bijv. wellicht als uitzondering de identieke kastjes voor zender en ontvanger van de Yongnuo RF-603 moet één kastje op de cameraschoen van de camera bevestigd zijn, en geflitst worden met de ontspanknop van de camera. Dat komt omdat dit model radiotrigger een dubbele functie heeft. Kan zowel gebruikt worden als gewone radiografische opnametrigger, als flitstrigger. Het knopje op het kastje "in de hand" wordt dan gebruikt om de opname te maken, heeft dan geen gebruik als testknopje voor de flitser.
Kijk verder onderaan in het menu links onder "Zenders/Ontvangers":
http://www.flashtrigger.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedenk dat niet bij alle radiotriggers een testflits vanuit de hand werkt (bij de meeste echter wel). Bijv. wellicht als uitzondering de identieke kastjes voor zender en ontvanger van de Yongnuo RF-603 moet één kastje op de cameraschoen van de camera bevestigd zijn, en geflitst worden met de ontspanknop van de camera. Dat komt omdat dit model radiotrigger een dubbele functie heeft. Kan zowel gebruikt worden als gewone radiografische opnametrigger, als flitstrigger. Het knopje op het kastje "in de hand" wordt dan gebruikt om de opname te maken, heeft dan geen gebruik als testknopje voor de flitser.
Kijk verder onderaan in het menu links onder "Zenders/Ontvangers":
http://www.flashtrigger.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
Re: Hoe kan ik SB800 onteken anders dan met testknop
Dank je Leon, het is me helemaal duidelijk. Ik ga op zoek.
groeten
Dick
groeten
Dick