KPN Backup Online ervaring?
primo, daar is online backup ook voor bedoeld! je moet dus de software die erbij geleverd wordt bekijken!
ff voor iedereen op dit formum: backuponline is eigenlijk niets anders een dedicated stuk harde schijfruimte van de aanbieder die je huurt incl. de software om deze via een beveiligde verbinding te benaderen!
Er is nog verschil tussen dit ene stukje software... kijk dus goed ook naar andere aanbieders. Wat wil je dus doen? Op gezette tijden backuppen, incremental (soort van aanvullende backups), clone, etc, etc!? oftewel: de vragen die je moet stellen als ware je naar bijv. een tapestreamer zou backuppen... Ik zou er wel voor kiezen om een NL-se aanbieder te kiezen!
Groeten, Robbert
ff voor iedereen op dit formum: backuponline is eigenlijk niets anders een dedicated stuk harde schijfruimte van de aanbieder die je huurt incl. de software om deze via een beveiligde verbinding te benaderen!
Er is nog verschil tussen dit ene stukje software... kijk dus goed ook naar andere aanbieders. Wat wil je dus doen? Op gezette tijden backuppen, incremental (soort van aanvullende backups), clone, etc, etc!? oftewel: de vragen die je moet stellen als ware je naar bijv. een tapestreamer zou backuppen... Ik zou er wel voor kiezen om een NL-se aanbieder te kiezen!
Groeten, Robbert
Robbert,
Ik wil hier een kritische kanttekening plaatsen. Jij schrijft over een beveiligde verbinding... Dit is een SSL verbinding die nou niet echt veilig te noemen valt indien je die vergelijkt met IPSEC. Daarnaast staan de gegevens op een andere schijf die vanaf elke plek te benaderen is d.m.v. e-mail adres en wachtwoord. Ik kan dat niet echt veilig noemen ! En dan als laatste, wie beheren al die externe schijven ? Zijn die mensen te vertrouwen... Het kan dan wel KPN zijn of andere bedrijven, vertrouwen kan niet in dit geval.
Ik denk dat je heel goed moet nadenken welke data je precies bij hen wil parkeren. Foto's kan niet zo'n kwaad (alhoewel, ligt eraan wat voor een soort foto's...) maar vertrouwelijke stukken weet ik nog niet zo net.
Just my € 0,02
Ik wil hier een kritische kanttekening plaatsen. Jij schrijft over een beveiligde verbinding... Dit is een SSL verbinding die nou niet echt veilig te noemen valt indien je die vergelijkt met IPSEC. Daarnaast staan de gegevens op een andere schijf die vanaf elke plek te benaderen is d.m.v. e-mail adres en wachtwoord. Ik kan dat niet echt veilig noemen ! En dan als laatste, wie beheren al die externe schijven ? Zijn die mensen te vertrouwen... Het kan dan wel KPN zijn of andere bedrijven, vertrouwen kan niet in dit geval.
Ik denk dat je heel goed moet nadenken welke data je precies bij hen wil parkeren. Foto's kan niet zo'n kwaad (alhoewel, ligt eraan wat voor een soort foto's...) maar vertrouwelijke stukken weet ik nog niet zo net.
Just my € 0,02
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
@ ALE: Dank voor je kanttekening en je hebt gelijk maar je verhaal is wel een beetje overtrokken. Mijn betoog:
- De backuptool staat niet constant open en derhalve volstaat de SSL verbinding! de meeste software installeren ook een tweetal certificaten die elk jaar vernieuwd (moeten) worden en sommige werken wel via een IPSEC protocol!
- Mocht er ooit info uitlekken uit je backupbestanden, dan kan dit bedrijf haar deuren wel sluiten! ik denk trouwens dat er eerder info van je pc uitlekt doo allerhande spyware, mailware, trojaanse paarden, etc... Tegenwoordig zijn de voorwaarden (aka contractverplichting) van de bedrijven goed en betrouwbaar. Betrouwbaarheid is hier ook troef!!!
- door gebruik van die software kan je juist niet inloggen op het "backupgedeelte" via je browser: Hierover moet je afspraken maken of het wel of niet opgengezet dient te worden! En wat dan nog? Alsof je altijd ingelogd staat...
Maar ik denk dat we maar een aparte discussie over gevoerd dient te worden!
Groeten, Robbert
- De backuptool staat niet constant open en derhalve volstaat de SSL verbinding! de meeste software installeren ook een tweetal certificaten die elk jaar vernieuwd (moeten) worden en sommige werken wel via een IPSEC protocol!
- Mocht er ooit info uitlekken uit je backupbestanden, dan kan dit bedrijf haar deuren wel sluiten! ik denk trouwens dat er eerder info van je pc uitlekt doo allerhande spyware, mailware, trojaanse paarden, etc... Tegenwoordig zijn de voorwaarden (aka contractverplichting) van de bedrijven goed en betrouwbaar. Betrouwbaarheid is hier ook troef!!!
- door gebruik van die software kan je juist niet inloggen op het "backupgedeelte" via je browser: Hierover moet je afspraken maken of het wel of niet opgengezet dient te worden! En wat dan nog? Alsof je altijd ingelogd staat...
Maar ik denk dat we maar een aparte discussie over gevoerd dient te worden!
Groeten, Robbert
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Maar wat is extern Paul? Extern naast je PC heb ik ook maar bij diefstal is die backup weg.Paul Demo schreef:Ik maak per maand 1 back up naar een externe harddics van 1 terrabite. Vooralsnog bevalt dat zeer goed.
Mijn 2e backup ligt ergens anders maar die maak ik 1x per kwartaal ofzo

Ik zoek dus iets wat én automatisch én veilig én niet te duur is. Dan lijkt me backup online voor € 4,95 (menig verzekering is duurder per jaar!) een goede optie.
Groet
Skippy
-
- Moderator
- Contacteer:
John,
er is geen beperking in de hoeveelheid data;
http://kpn-klantzm.custhelp.com/cgi-bin ... _topview=1
Groet
Skippy
er is geen beperking in de hoeveelheid data;
http://kpn-klantzm.custhelp.com/cgi-bin ... _topview=1
Groet
Skippy
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ik back up ongeveer 120 GB.
Als ik inbel met mijn ADSL verbinding kan ik 256 Kb per seconde up loaden.
Begin ik maar niet aan.
1 Mb = 4 seconden
1 Gb = 4000 seconden
100 GB = 400000
of te wel 666,66 uur
(rekenen is niet m'n sterkste punt)
Bij het duurste ADSL abonnement doe ik er 3x korter over.
Met een externe HD doe ik er 2 uur over. En ik heb ook een extra interne HD voor alle data.
Als ik inbel met mijn ADSL verbinding kan ik 256 Kb per seconde up loaden.
Begin ik maar niet aan.
1 Mb = 4 seconden
1 Gb = 4000 seconden
100 GB = 400000
of te wel 666,66 uur
(rekenen is niet m'n sterkste punt)
Bij het duurste ADSL abonnement doe ik er 3x korter over.
Met een externe HD doe ik er 2 uur over. En ik heb ook een extra interne HD voor alle data.
-
- Moderator
- Contacteer:
Zelfde opmerking als bij Paul Demo. Externe schijven thuis ben je kwijt bij inbraak dan heb je geen 120gb meer maar 0gb.Hans Braakhuis schreef:Met een externe HD doe ik er 2 uur over. En ik heb ook een extra interne HD voor alle data.
Sowieso vind ik 120gb backups niet zinvol.
Het merendeel zal statische data zijn, die zou ik 1x keer backuppen op een externe schijf en 1x op dvd's.
Deze vervolgens op verschillende plekken, niet thuis, neerleggen.
Vervolgens zou ik alleen de niet-statische data backuppen, scheelt ook drastisch in backuptijd.
Groet
Skippy