Debbie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Rinaldo Wolvers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Debbie

Bericht door Rinaldo Wolvers » vr jan 25 2013 10:45 am

Afbeelding

Debbie... Ik ben benieuwd naar reactie's. Op en aanmerkingen zijn welkom. Ten lering ende vermaak, zullen we maar zeggen :wink:
Deze foto is summier bewerkt. Iets minder verzadiging en uitsnede...

Tevens benieuwd of ik deze foto correct plaats. Het is de eerste op dit forum en was nog niet bekend met het plaatsen vanuit andere media

Grt, Wolfman

Edit: foto verkleind 8)
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.

Geert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Debbie

Bericht door Geert » vr jan 25 2013 1:05 pm

vindt 'm erg onnatuurlijk blauw, niet echt mooi.
schaduwen geven wel mooi effect, maar dan moet de rest wel goed belicht zijn. dat is nu niet het geval.
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

Rinaldo Wolvers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Rinaldo Wolvers » vr jan 25 2013 5:17 pm

Dank je voor je reactie.. Kun je toevallig ook weergeven wat er verkeerd belicht is en hoe 't ander zou kunnen?
Enne...Onnatuurlijk blauw? Tja, dat kan een smaak kwestie zijn. Ter onderbouwing: Ik wilde een surrealitisch geheel. Juist de kille blauwe kleur met een doorschemering van de huidskleur paste leek me passend, sprak de lerende fotograaf :mrgreen:

Geert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Geert » vr jan 25 2013 5:57 pm

wat ik bedoelde: het lijkt me dat je een low key beeld wil vastleggen. low key houdt in dat er overwegend zwart in het beeld zit, maar dat de belichte delen wel correct belicht zijn. anders spreek je van een onderbelichte foto. in mijn optiek is dit nu een onderbelichte foto.

het surrealistische kan ik niet echt terug zien. dit kan wel met wat andere effecten benaderd worden. rook of iets dergelijks. opties genoeg.
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

I AM Kees
Forumlid
Forumlid

Bericht door I AM Kees » vr jan 25 2013 6:04 pm

Het blauw is een persoonlijke keus, ik vind het niet mooi voor modelfoto's, zo "ongezond"...

De handen zijn niet de handen van het model? Beetje onnatuurlijk zo.

Rinaldo Wolvers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Rinaldo Wolvers » ma jan 28 2013 10:35 pm

Dank voor reactie's weer...

Geert z'n suggestie qua rook... tnx. Brengt me ook direct op ideeen....

En tja.... Die handen... Die zijn van de fotograaf waarbij ik een shoot mocht bijwonen. en wat ideetjes mocht geven.
Ik sprak eerder over surrealistisch. Misschien niet de juist term, dus even anders omschrijven. Ik wilde een "Rammstein" achtig sfeertje. Koud, weird, beetje engig, maar tergelijkertijd lief.. Iets wat triggerd... Reactie oproept...

Wie weet kan iemand de foto eens nabewerken qua kleur of belichting? Indien mogelijk natuurlijk.. Een foto zegt meer dan 1000 worden, toch?

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”